بیش از ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی اجرا شد
کد خبر: 3682215
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
طی ۹ ماهه امسال؛

بیش از ۱۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی اجرا شد

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری 1419 طرح اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی، صنفی و صنعتی در بین خانوارهای تحت حمایت خراسان‌جنوبی اجرا شده است.

سید رضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از اهداف و اولویت‌های کمیته امداد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانوارهای تحت حمایت است.

وی افزود: طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۴۱۹ طرح اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی، صنفی و صنعتی در بین خانوارهای تحت حمایت اجراشده  که ۹۱۱ طرح در روستاها و ۵۰۸ طرح در شهرهای استان بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: این فرصت‌های شغلی با رویکرد توسعه فرهنگ کار و تلاش و باهدف خودباوری و خوداتکائی مددجویان ایجادشده است و موجب تقویت و تحکیم روابط خانوارها و کمک به اقتصاد مددجویان تحت حمایت می‌شود.

حسینی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد، هدایت خانوارهای تحت حمایت در راستای توانمندسازی است و از ابتدای سال جاری ۴۴۵ طرح توسط مجریان زن و ۹۷۴ طرح توسط مجریان مرد در سطح استان اجراشده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده که ۹۴۰ طرح از منابع بانکی و ۴۷۹ طرح از منابع کمیته امداد بوده است.

captcha