بهره‌مندی 5 هزار و 550 مددجو خراسان شمالی از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای
کد خبر: 3682220
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

بهره‌مندی 5 هزار و 550 مددجو خراسان شمالی از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی از بهره‌مندی 5 هزار و 550 مددجو از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، علی‌رضا مرادی معاون اشتغال خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی با اعلام اینکه 98 درصد از برنامه‌های هدف‌گذاری شده آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان در 9 ماهه امسال محقق شده است، یادآور شد: برنامه هدف‌گذاری شده سال 96 در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، شش هزار نفر بود که پنج هزار 549 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

مرادی با تأکید بر اینکه اجرای این دوره‌ها نقش بسزایی در توانمندسازی مهارتی مددجویان شهری و ازجمله روستاییان دارد، بیان کرد: توانمندسازی روستاییان از طریق شرکت در این دوره‌های آموزشی، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی خانوارهای مددجوی روستایی را به دنبال داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این دوره‌ها تأثیر بسزایی در توانمندسازی مهارتی مددجویان جوان نیز داشته است، تأکید کرد: هم‌اکنون مددجویان تحصیل‌کرده این نهاد نیز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از بسته‌های حمایتی کمیته امداد خراسان شمالی ازجمله تسهیلات اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

مرادی گفت: آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، می‌تواند در راستای شیوه‌های نوین اقتصادی جایگزین بخش‌های سنتی شده و در امر تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه طی 9 ماهه امسال 846 مددجوی روستایی پس از گذران دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای صاحب شغل شدند، یادآور شد: امسال 18 میلیارد و 200 میلیون تومان به مددجویان روستایی تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.

captcha