نگرانی مسلمانان اتریش از برچسب‌های امنیتی
کد خبر: 3682228
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

نگرانی مسلمانان اتریش از برچسب‌های امنیتی

گروه بین‌الملل: «اسلام» 21 بار در برنامه کار دولت ائتلافی جدید اتریش با عنوان «باهم - برای اتریشمان» مورد اشاره قرار گرفت که موجب توجه و نگرانی مسلمانان این کشور شد.

هراس مسلمانان اتریش از برچسب تهدید علیه امنیت ملیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره؛ در این برنامه با ادعای دفاع از امنیت ملی بر عبارت‌هایی مانند «اسلام سیاسی» و «افراط‌گرای اسلام‌گرایانه» تمرکز شده است.

این در حالی است که با وجود افزایش چشمگیر تعداد حملات راستگراهای تندرو در سال‌های اخیر در اتریش، هیچ اشاره‌ای به فعالیت‌های راستگرایان یا فاشیسم در این سند که اواخر ماه دسامبر از سوی «سباستین کورتز»، صدر اعظم جدید اتریش منتشر شده وجود ندارد.

سرویس اطلاعاتی اتریش، حدود 1690 مورد اتهامات منسوب به راستگرایان افراطی در سال 2015 ثبت کرده، که بیشترین تعداد اتهامات در یک سال است و از سال 2014 تاکنون 1200 مورد افزایش یافته است.

اتریش تنها کشور اروپای غربی است که بعد از پیروزی دو حزب افراطی «مردم» و «آزادی» و پیروزی سباستین کورتز، رهبر حزب مردم در انتخابات ملی در ماه اکتبر، صاحب یک دولت راستگرای افراطی شد که ائتلافی از این دو حزب است و تا 5 سال دیگر زمام امور این کشور را بر عهده دارد.

ادبیات این دولت ائتلافی علیه اسلام و مسلمانان به گونه‌ای است که سبب ایجاد نگرانی‌هایی برای مسلمانان اتریش شده که نگران هستند به عنوان تهدیدی علیه امنیت اجتماعی محسوب شوند.

پرفسور فرید حافظ، پژوهشگر دانشگاه جورج تاون، گفت: تمرکز دولت بر اسلام در تاریخ اتریش کم‌سابقه است و چیزی جدید است. فکر می‌کنم آنچه در پنج سال آینده خواهیم دید چیزی است که هرگز قبلاً در اتریش ندیده‌ایم.

سازمان مستندسازی اسلام‌هراسی و نژادپرستی ضد اسلامی نیز از افزایش حمله فیزیکی و لفظی علیه مسلمانان خبر می‌دهد/.

captcha