وظیفه نخبگان و فرهیختگان هدایت گری و تذکر است
کد خبر: 3682238
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

وظیفه نخبگان و فرهیختگان هدایت گری و تذکر است

گروه فرهنگی: مدیر کل تبلغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نخبگان، فرهیختگان و عناصر فکری جامعه باید نقش هدایتگری را عهده دار شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلا م علی خادمی مدیر کل تبلغات اسلامی استان در نشست بانوان فرهیخته خراسان شمالی اظهار کرد: نخبگان ، فرهیختگان و عناصر فکری جامعه باید نقش هدایتگری را عهده دار شوند و هر جائیکه لازم است تذکر دهند.

وی با شاره به آیه مبارکه سوره فرقان «ولا تطع الکافرین و جاهد هم جهادا کبیرا» ادامه داد: خداوند به بندگان خود در این آیه دستور می دهد از کفار تبعیت نکرده و با آن ها جهاد کنند به گونه جهاد کبیر.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات سه نوع جهاد اصغر که قتال در میدان رزم نظامی است، جهاد اکبر که خواستگاه آن مبارزه با نفسانیات و شهوات می باشد و جهاد کبیر که حوزه بسیار گسترده و ابعاد مختلفی دارد، بیان شده است، افزود: از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی ،نظامی، اعتقادی و غیره شامل جهاد کبیر می شود ولی آنچه مسلم است خداوند سبحان امر می کند از کفار تبعیت نکرده و با آن ها جهاد کنید.

حجت الاسلام خادکی اضافه کرد: البته این جهاد باید به اذن ولی حق و یا جانشین وی که همان ولی فقیه و حاکم دینی است، صورت گیرد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مذهبی یاد اور شد: بی شک نخبگان ، فرهیختگان و عناصر فکری جامعه باید نقش هدایتگری را عهده دار شوند و هر جائیکه لازم است تذکر دهند.

خادمی گفت: البته باید بین شایعات و اخبار صحیح فرق قائل شوند در محافل ومجالس نقد و تحلیل درست به مخاطبین ارائه دهند تا به تبع ان مخاطبان بتوانند در فتنه ها و آشوب ها مسیر درست را تشخیص دهند و طبق آن حرکت نمایند.

وی یادآور شد: البته باید نواقص گفته شود ودر صدد اصلاح آن باشیم لکن باید بدانیم اصل نظام اسلامی ما متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد و جهان اسلام امیدش به این نظام اسلامی می باشد باید با تقویت و حفظ این پایگاه اصلی زمینه ساز حکوت جها نی حضرت بقیه الاعظم رافراهم نماییم .

captcha