تخصیص 93 درصد بودجه‌های قرآنی دفتر تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد به استان‌ها
کد خبر: 3682286
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
تن مطرح كرد:

تخصیص 93 درصد بودجه‌های قرآنی دفتر تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد به استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینكه هزینه‌های قرآنی را باید به شهرستان‌ها تخصيص داد، گفت: به همین دلیل بیشتر و تقریباً 93 درصد اعتباراتی كه به دفتر و ادارات كل در حوزه قرآنی می‌آید به شهرستان‌ها و استان‌ها اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی تن، معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 25 دی‌ماه در مراسم اختتامیه جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت استان فارس كه در شهرستان ارسنجان برگزار شد، گفت: هفته قرآن و عترت با این نیت طراحی كرده و به استان‌ها واگذار كردیم تا همه شهرستان‌های كشورمان درگیر این فعالیت‌ها باشند.
وی افزود: البته مدنظر ما این است كه وقتی یك شهرستان میزبان یك جشنواره شد، باید از تمام هنرمندان آن استان جهت مشاركت در این جشنواره دعوت به عمل آید یعنی هر جشنواره برای تمام شهرستان‌های یك استان اجرا شود.

هزینه‌هایی كه برای اجرای برنامه‌ها در تهران صورت می‌گیرد، غلط است
تن، برگزاری جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان‌ها را یك حركت میمون و مبارك دانست و ابراز امیدواری كرد كه این اتفاق در تمام استان‌ها در سال‌های آینده بیفتد و سپس ادامه داد: هزینه‌هایی كه برای اجرای برنامه‌ها در تهران صورت می‌گیرد، غلط است و باید این هزینه‌ها برای مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها صرف شوند.
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: اگر قرار است یك كشور آباد شود، باید از روستا، شهرستان و استان شروع كرد، به همین دلیل بیشتر و تقریباً 93 درصد اعتباراتی كه به دفتر و ادارات كل در حوزه قرآنی می‌آید به شهرستان‌ها و استان‌ها اختصاص می‌دهیم.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره صنایع دستی قرآن و عترت در شهرستان ارسنجان اشاره كرد و گفت: با آثاری كه در این جشنواره مشاهده شد، مشخص شد كه ظرفیت استان فارس در این حوزه بسیار بالاست و انتظار می‌رود كه در سال آینده این جشنواره بازهم پربارتر از این باشد.

هنر وقتی با مباحث دینی آمیخته شود، ماندگار می‌شود
تن با تأكید بر اینكه هنر بی شك بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم است و وقتی كه با قرآن و مباحث دینی آمیخته می‌شود، قطعاً ماندگار خواهد بود، گفت: برخی از هنرمندان ملی و بین‌المللی داریم كه دینی نیستند و اعتقاد معنوی ندارند، آن‌ها تنها در همین دنیا ماندگارند اما هنرمندان دینی در هر دو دنیای امروز و آخرت ماندگارند.
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: اینكه یك كار هنری با رویكرد قرآن و عترت انجام می‌گیرد یك اقدام ماندگار است كه آثاری برای هر دو دنیا خواهد داشت و اصولاً هدف زندگی ما همین است كه برای آخرتمان تلاش كنیم.

استفاده از ظرفیت هنرمندان برجسته شهرستان‌ها در نمایشگاه سوریه
وی با ابراز امیدواری از اینكه بتوان از ظرفیت‌هایی كه در این جشنواره رخ داده است، در عرصه‌های ملی و بین‌المللی استفاده كرد، گفت: دو هفته اینده نمایشگاهی در سوریه داریم كه اگر هنرمندان شهرستانی خود مخصوصاً كسانی كه در حوزه‌های ملی خوش درخشیده‌اند را بیشتر بشناسیم مسلماً از آنان در این نمایشگاه استفاده خواهیم كرد.

captcha