مراكز علمی و دانشگاهی در حوزه كارآفرینی نقش جدی داشته باشند
کد خبر: 3682332
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
تبادار:

مراكز علمی و دانشگاهی در حوزه كارآفرینی نقش جدی داشته باشند

گروه اجتماعی: استاندار فارس بر این نكته تأكید كرد كه از مراکز علمی و دانشگاهی استان انتظار دارد در حوزه کارآفرینی و سایر اموری که ضرورت امروز استان است نقش جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان فارس با اشاره به اینکه مبانی علمی جایگاه، معنا و محدوده مشخصی دارد، افزود: تجمیع واحدهای دانشگاهی پیام‌نور به‌صورت مراکز جامع و منطقه‌ای که همه بخش‌های رفاهی، آموزشی و آزمایشگاهی را در بر بگیرد، بر تقویت پایه علمی این دانشگاه می‌افزاید.
وی با تأکید بر اینکه از مراکز علمی و دانشگاهی استان انتظار دارد در حوزه کارآفرینی و سایر اموری که ضرورت امروز استان است نقش جدی داشته باشند، افزود: حل مشکلات موجود و رسیدن به راهکارهای عملی در موضوعات مختلف که امروز پیش روی جامعه است بر مبنای دانش بنیان بودن، محقق خواهد شد.
تبادار با تصریح اینكه قدرت واحدهای تولیدی بستگی به میزان اثرگذاری مراکز تحقیق و توسعه این واحدها دارد، گفت: در کارخانه‌هایی که مراکز تحقیقات و توسعه فعال و پویا دارند زمینه اشتغال و بازار فروش محصولات نیز فراهم و رو به رشد و گسترش است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه محققان دانشگاه پیام‌نور استان موفق به ساخت محصول نوینی در زمینه واکس میوه شده‌اند، افزود: چنین اقدامات علمی و تحقیقاتی در استان فارس که رتبه اول تولید محصولات باغی کشور را دارد بی شک موثر و ارزنده است.
تبادار با تأکید بر اینکه تحقیق و تبدیل علم به عمل بنیان علم‌آموزی است، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی زمینه بهره‌وری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشمار استان را فراهم می‌کند.
استاندار فارس بیان كرد: سیاست‌های راهبردی استان باید از طریق ارتباط دانشگاه‌های استان با دستگاه‌های اجرایی تدوین و تبیین و پس از آن به عنوان راهبرد شواری برنامه‌ریزی و سایر کارگروه‌های استان مطرح شود.

captcha