گردهمایی طراحان و تولید‌کنندگان به امید طراحی و تولید پوشاک ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 3682374
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

گردهمایی طراحان و تولید‌کنندگان به امید طراحی و تولید پوشاک ایرانی ـ اسلامی

گروه جامعه: ششمین همایش سالانه طراحان و تولید‌کنندگان مد و لباس ایرانی ـ اسلامی با حضور جمعی از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کشورمان و تأکید بر همکاری بیشتر تولید‌کنندگان و طراحان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ششمین همایش سالانه طراحان و تولید‌کنندگان مد و لباس ایرانی ـ اسلامی امروز دوشنبه 25 دی ماه با حضور جمعی از طراحان، تولید‌کنندگان و مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که نفس برگزاری آن گردهم‌آمدن طراحان و تولید‌کنندگان در کنار هم، ایجاد زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر این دو گروه و بیان نقطه‌نظرات و مسائل مربوط به نحوه ارتباط و مشکلات مربوط به طراحی و تولید پوشاک ایرانی ـ اسلامی بود، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به استقبال طراحان و تولید کنندگان از این همایش و هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، حاضران در مراسم را غافلگیر کرده اعلام کرد: امروز از تعدادی از طراحان که طرح آنها به تولید انبوه رسیده و تعدادی از تولید کنندگان که طرح‌‌های ایرانی را به تولید انبوه رسانده‌اند، تقدیر به عمل می‌آید.

وی ششمین همایش سالانه طراحان و تولید‌کنندگان مد و لباس ایرانی ـ اسلامی را تجدید بیعت در مسیر مدسازی پوشاک ایرانی ـ اسلامی دانست و اظهار کرد: امسال جشنواره فجر با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی خواهدداشت و از تمامی کسانی که تاکنون آثار خود را به این جشنواره ارسال نکرده‌اند دعوت می‌کنیم تا زودتر خود را به جشنواره برسانند.

در ادامه این مراسم، شاهرخ جعفری، تولید کننده جوان برند «سله بن» با تأکید بر اهمیت و نقش طراحان در موفقیت و سرپا ماندن تولیدی‌های پوشاک گفت: تولید کنندگان به طراحان تحصیل کرده نیاز دارند و بدون طراحان ایرانی حرفی برای گفتن نداریم. قطعاً در سال‌های آینده حضور طراحان در تولیدی‌ها گسترده‌تر خواهدشد و من امیدوارم پل ارتباطی بین دانشگاه‌های طراحی و تولید کنندگان از طریق این همایش‌ها ایجاد شود.

وی از تولید‌کنندگان خواست درهای اتاق‌های طراحی و کارخانه‌های خود را به روی طراحان داخلی نبندند و افزود: ما در دو حوزه دچار فقر هستیم؛ وزارت صنعت کارشناسان قوی برای شناخت برندهای وارداتی ندارد و خود مردم ما هم شناخت درستی از برندها ندارند. باید در این خصوص مطالعات دقیقی صورت گیرد تا مشخص شود کدام برند می‌تواند با چه شرایطی در ایران حضور داشته باشد و چگونه می‌توان از صحت محصولات و برندهای خارجی مطمئن شد.

ملک‌شاهی یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر کشورمان نیز با اشاره به پیشرفت‌های خوب در حوزه تولید مانتو در کشور، گفت: مانتو لباس ملی ما است و پیشرفت‌های خوبی در تولید این محصول داشته‌ایم اما طراحان ما نباید به سمت مسائل حاشیه‌ای و مزون‌های خانگی کشیده شوند بلکه آنها باید به سمت تولیدات فروشگاهی حرکت کنند چرا که ما در فروشگاه‌ها نیاز به محتوا داریم.

تقدیر از تعدادی از طراحان و تولید‌کنندگان موفق ادامه بخش این همایش بود که طی آن تولید‌کنندگان از مشکلات تولید، از اینکه یک پدر با پنج پسر خود از یک واحد تولیدی در زیرزمین کار تولید خود را آغاز کرده‌اند و این مراسم جرقه‌ای است برای تلاش بیشتر سخن گفتند و طراحان نیز تأکید کردند که می‌خواهند با فکرشان طراحی کنند به جای اینکه بخشی از وقتشان را برای تولید بگذارند؛ همچنین طراحان از مسئولان کارگروه مد و لباس و تولید‌کنندگان خواستند با تولید طرح‌های آنها مانع از این شوند که طراحان به سمت تولید بروند.

پایان بخش این مراسم گفت‌و‌گو و پرسش و پاسخ رودررو و بدون هیچ‌ گونه محدودیتی بود که طی آن همه حاضران می‌توانستند پشت تریبون قرار بگیرند و مشکلات خود را بیان کنند.

captcha