جایگاه علم، درایت و بصیرت در مدیریت جهادی
کد خبر: 3682386
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

جایگاه علم، درایت و بصیرت در مدیریت جهادی

گروه اقتصاد: شریعتمداری اظهار کرد: مدیریت جهادی به مدیریت مبتنی بر علم و درایت و در مفهوم کلان‌تر آن، مدیریت مبتنی بر بصیرت اطلاق می‌شود و ان‌شاءالله همگی در این راستا به مسئولیت خود عمل کنیم.

فوری/// جایگاه علم، درایت و بصریت در مدیریت جهادی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، عصر امروز دوشنبه 25 دی ماه 96 در چهارمین همایش مدیریت جهادی در مرکز همایش‌های صدا و سیما اظهار کرد: با انجام این همایش در سه سال گذشته، ادبیاتی غنی در زمینه مدیریت جهادی در کشور تولید شده و اندیشمندان ما مقالات گوناگونی نوشته و ما را از تشریح این موضوع مهم بی‌نیاز کرده‌اند.
وی ادامه داد: مدیریت جهادی دارای دو عنصر مهم مادی و معنوی است. در بسیاری از کشورهای جهان، تلاش متراکم در سایه ایجاد اخلاق حرفه‌ای و الزاما نه بر پایه اعتقادات ایدئولوژیک را شاهد هستیم. مردم کشوری همانند ژاپن به تلاش برای رسیدن به هدف در جهان امروز شهره هستند اما چنین تلاش‌هایی با انگیزه‌های معنوی همراه نیست. بنابراین تفاوت در مدیریت جهادی با چنین تلاش‌هایی، در جنبه معنوی آن است که زندگی در جهان مادی را بخشی از جهان جاودان می‌‌داند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما معتقدیم که که عنصر مادی، افراد را در رسیدن به هدف استوار‌تر می‌کند. در مدیریت جهادی، حیات جاودانه است و در این فرهنگ جهادی، کار نه تنها دارای ارزش مادی بلکه دارای ارزش معنوی است و با کوشش همه جانبه می‌توان اهداف را محقق کرد. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مدیریت جهادی فرآیندی ایجابی است.
شریعتمداری تأکید کرد: مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی ما از نخستین روزهای انقلاب طلوع کرد و در این ایام، کمیپن دانشجویان مسلمان برای سازندگی روستاها و بهبود وضعیت کشاورزی تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و مفاهیمی همانند اقدامات جهادی را در جامعه رواج دادند و به همین دلیل جهاد سازندگی در کشور ما به موفقیت نائل آمد.
وی تأکید کرد: مدیریت جهادی به مدیریت مبتنی بر علم و درایت و در مفهوم کلان‌تر آن، مدیریت مبتنی بر بصیرت اطلاق می‌شود و ان‌شاالله همگی در این راستا به مسئولیت خود عمل کنیم.

captcha