کرمان در زمینه اوقاف در رتبه اول کشور قرار دارد
کد خبر: 3682429
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
قاسمی‌زاده:

کرمان در زمینه اوقاف در رتبه اول کشور قرار دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: استان کرمان چند سال است که به‌صورت پیوسته در زمینه اوقاف در رتبه اول کشور قرار گرفته و در تلاش هستیم این رتبه استان را حفظ کنیم.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان دیروز دوشنبه، 25 دی در دیدار مدیران، مسئولان و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان وظایف اداره اوقاف را یادآور شد و گفت: اگر چه اوقاف در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته اما هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که برای اقتصاد کشور مقرون به صرفه باشد.
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در تلاش است تا بتواند این موضوع را رفع کرده و موقوفات را به سمتی ببرد که برای اقتصاد کشور مفید باشد، افزود: در این سازمان 18 اداره و
دفتر نمایندگی وجود دارد که درآمد آن تنها در چند شهرستان بوده و در این زمینه مشکلات خاص خود را داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با ابراز نارضایتی از کاهش نیروهای این سازمان بیان کرد: سازمان اوقاف باید حدود 4 هزار نیرو داشته باشد اما از 180 نیروی خود تنها 160 نفر در کار خود باقی مانده‌اند.
حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده به رتبه اول اوقاف کرمان در کشور اشاره و تأکید کرد: استان کرمان چند سال است که به‌صورت پیوسته در زمینه اوقاف در رتبه اول کشور قرار گرفته و در تلاش هستیم این رتبه استان را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه حدود 2 هزار مبلغ را با هزینه خود به بقاع متبرکه اعزام می‌کنیم، اظهارکرد: در استان کرمان 3 بیمارستان موقوفه داریم که نوریه، ارجمند و راضیه‌فیروز از جمله آن هستند.

captcha