برگزاری نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در سیستان‌ و بلوچستان
کد خبر: 3682443
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

برگزاری نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در سیستان‌ و بلوچستان

گروه فرهنگی: مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با شعار « مادر، چراغ راه آینده» صبح فردا، چهارشنبه 27 دی‌ماه با تجلیل از مادران نمونه استان در زاهدان برگزار می‌شود.

دکتر مریم پویا، مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر با شعار « مادر، چراغ راه آینده» صبح فردا، چهارشنبه 27 دی‌ماه با تجلیل از مادران نمونه استان در زاهدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود، افزود: مهندس غلامرضا محمدی، بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی «مادر» و آذر کشمیری، مدیر انجمن فرهنگی بانوان سیستان و بلوچستان از مهمانان ویژه این مراسم هستند.
مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استان اظهار کرد: بنیاد مادر در سال 1393 با تلاش و ممارست‌های مهندس محمدی و با هدف شناخت مقام والا و بی بدیل مادر و ارج‌گذاری و قدرشناسی از او تأسیس شد، که امروز در بیش از صد کشور به ثبت رسیده و در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: آشنا ساختن جامعه و به‌خصوص نسل جوان با جایگاه رفیع مادر، ارتقاء و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از جهات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به بانوان جوان در قبال فرزندان، تبیین تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل، پررنگ‌تر ساختن مسئولیت‌های جامعه بخصوص فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران، ایجاد مراکز مشاوره برای مادران به منظور رفع تنگناهای آنان از نظر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، درمانی، معنوی، خانوادگی و غیره از اهداف تأسیس این بنیاد است.
پویا بیان کرد: هدف و آرزوی بنیاد مادر در سطح بین‌المللی این شعار است که «خانواده متعالی، جامعه خوشبخت»، یعنی اگر ما خانواده متعالی داشته باشیم، در نهایت جامعه سالم نیز خواهیم داشت.

captcha