حمایت بیش از ۶ هزار حامی از ایتام و محسنین کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3682454
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

حمایت بیش از ۶ هزار حامی از ایتام و محسنین کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ حامی حمایت از ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 25 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گزارشی از کمک‌های حامیان به ایتام تحت حمایت را در 9 ماهه سال‌جاری ارائه کرد.
وی با بیان اینکه طرح‌‌های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد به ‌منظور توسعه مشارکت ‌های مردمی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان اجرا می‌کند، افزود: طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست ‌داده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا اینکه پدرشان در قید حیات بوده، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست.
محبی با اشاره به اینکه 6 هزار و 400 حامی، ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد این استان را حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۳۸ یتیم و 2 هزار و 533 نفر از فرزندان محسنین در 9 ماهه سال جاری از حمایت حامیان نیکوکار بهره‌‌مند هستند.
وی تعداد ایتام بدون حامی کمیته امداد استان را 2 هزار و ۶۹۵ نفر دانست و عنوان کرد: حامیان نیکوکار چهار میلیارد و 887 میلیون تومان در سال جاری به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد سرانه کل حامیان این استان را 84 هزار تومان برشمرد و تصریح کرد: سرانه نقدی ایتام تحت حمایت 108 هزار تومان و سرانه نقدی فرزندان محسنین 34 هزار تومان است.
محبی ابراز کرد: حامیان علاوه بر کمک‌‌های نقدی در طول سال، در زمینه‌های تحصیلی، درمانی، مسکن، ازدواج و تأمین جهیزیه ایتام تحت حمایت یاریگر این نهاد هستند.
وی با یادآوری اینکه 80 درصد حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد غیربومی هستند، ادامه داد: امید است که با آگاه ‌سازی و تبلیغات صحیح، شاهد رشد روزافزون حامیان بومی باشیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با کمک خیرین، حامیان و مشارکت بیشتر مردم نیکوکار این استان امکان افزایش و توانمندی ایتام در همه زمینه‌‌ها فراهم می‌شود.
گفتنی است، هموطنان نیکوکار می‌‌توانند با مراجعه به کمیته امداد یا سایت mohsenin.ir فرزندان بی ‌بضاعت این سرزمین را یاری کنند.

captcha