نگرانی فعالان حقوق بشری از وضعیت زندانیان سیاسی بحرین
کد خبر: 3682480
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

نگرانی فعالان حقوق بشری از وضعیت زندانیان سیاسی بحرین

گروه بین‌الملل: سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین نسبت به اوضاع وخیم و تشدید محدودیت علیه رهبران معارض دربند زندان مرکزی «جو» بحرین ابراز نگرانی شدید کرد.

ابراز نگرانی مرکز حقوقی بحرین از وضعیت رهبران معارض در زندانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری منامه پست؛سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر بحرین نسبت به اقدامات مسئولین ساختمان شماره 7 زندان مرکزی جو معروف به زندان رهبران معارض، علیه زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرد.

این سازمان به نقل از نزدیکان رهبران معارض بازداشت شده، اعلام کرد: افسرانی که نقاب به چهره زنده‌اند با لباس‌های رسمی خود، ساعت سه بامداد بدون هیچ دلیلی وارد ساختمان شماره هفت در زندان مرکزی جو می‌شوند و با انداختن چراغ قوه به چشمان زندانیان آنها را از خواب بیدار می‌کنند.   

 این سازمان با اشاره به این که این روش، شیوه جدید آزار زندانیان است، افزود: قطع ارتباط زندانیان با عالم خارج، عدم ارائه خدمات درمانی، شنود و قطع مکالمات تلفنی، مصادره کتب و اقلام زندانیان، خاموش کردن تلویزیون و عدم دسترسی زندانیان به روزنامه‌ها و جراید روز، زدن پابند و دستنبندهای آهنی به دست و پای زندانیان در زمان رفت و آمد، عدم اجازه ملاقات با خانواده‌های خود به برخی از زندانیان، ممانعت از خرید نیازها و دارو از فروشگاه زندان، مصادره کتب دینی، ممانعت از انجام فعالیت‌های دینی از دیگر شیوه‎هایی است که برای  اعمال فشار علیه معارضان سیاسی دربند رژیم آل‌خلیفه و آزار و اذیت آنها به کار می‌رود.  

سازمان صلح برای حقوق بشر و دمکراسی بحرین تاکید کرد: این اقدامات خودسرانه و محدودیت‌های اعمال‌شده مغایر با اصول و مبانی رفتار با زندانیان بوده و نقض فاحش حقوق بشر به شمار می رود و این اقدامات علاوه بر سیاه نشان دادن چهره زندان‌های بحرین در دید جامعه بین‌الملل، پیامدهای منفی بر روان و سلامت زندانیان دارد.

این سازمان حقوقی همچنین از مقامات بحرینی خواست به حقوق طبیعی زندانیان احترام گذاشته و به آنها اجازه دهند از حقوق طبیعی خود برخودار باشند/.

captcha