ثبت نام‌کنندگان آزمون حفظ قرآن به 100 هزار نفر رسید
کد خبر: 3682491
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

ثبت نام‌کنندگان آزمون حفظ قرآن به 100 هزار نفر رسید

گروه مسابقات: تعداد افرادی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از روز 18 آذرماه ثبت نام آن شروع شده است از مرز 100 هزار نفر گذشت.

عبور آزمون حفظ قرآن از 100 هزار ثبت‌نام کننده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حالی چهار روز به پایان ثبت‌ نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم باقی مانده است که امروز میزان تعداد ثبت‌نامی‌ها در این آزمون از مرز 100 هزار نفر گذشت. همچنین در این میان استان اصفهان، شهر قم و موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان به ترتیب بیشترین تعداد ثبت‌ نام را در بخش‌های استانی، شهرستانی و موسسه‌ای به خود اختصاص داده‌اند.
این تعداد ثبت نام برای حضور در آزمون در حالی صورت گرفته است که مسئولان برگزاری آن،‌ در نشست خبری قبل از آغاز ثبت‌ نام‌ها از پیش‌بینی تمهیدات برای ثبت نام 300 هزار نفر خبر داده بودند. رقمی که هر چه به روزهای پایانی ثبت‌ نام برای حضور در آزمون نزدیک‌تر می‌شویم، دست نیافتنی‌تر به نظر می‌رسد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که تنها چهار روز دیگر برای ثبت نام در آن مهلت وجود دارد، امسال برای اولین بار به صورت مشترک توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که بزرگ‌ترین آزمون قرآنی کشور نیز به شمار می‌رود، در ۴ محور حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف و بخش الکترونیکی برگزار می‌شود.
بخش حفظ شامل رشته‌های حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم با ترجمه‌های متداول، حفظ جزء اول، حفظ ۲ جزء ٣٠ و اول، حفظ دو جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول قرآن، حفظ پنج جزء اول قرآن، حفظ ١٠ جزء اول قرآن، حفظ ١٥ جزء اول قرآن، حفظ ٢٠ جزء اول قرآن، حفظ ٢٥ جزء اول قرآن، حفظ کل، حفظ سوره‌های منتخب واقعه و ملک، حفظ موضوعی کتاب «هرروز با قرآن و عترت» حفظ دو کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم «۱۵۰ موضوع» حفظ موضوعی سه کتاب «٣٠٠ موضوع» حفظ موضوعی چهار کتاب «مسافران آسمان» می‌شود.
برای ثبت‌نام تا 30 دی‌ماه به quranedu.ir مراجعه شود.

captcha