نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا 30 دی‌ماه ادامه دارد
کد خبر: 3682505
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا 30 دی‌ماه ادامه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا 30 دی‌ماه تمدید شده و رقابت مؤسسات برای شرکت در این آزمون همچنان ادامه دارد.

مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: مهلت نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا 30 دی‌ماه تمدید شده و رقابت مؤسسات برای شرکت در این آزمون همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: این آزمون در 24 رشته و در قالب 4 رده اصلی «حفظ» (حفظ یک جزء تا حفظ کل)، «مفاهیم»، «تدبر در قرآن» و «حدیث و نهج البلاغه» با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود.
رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان با بیان اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند در چهار رشته ثبت‌نام کند، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون امسال به یاد استاد سید مهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن و از شخصیت‌های برجسته جامعه قرآنی برگزار می‌شود، افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی مؤسسات و مراکز قرآنی، جهت دهی به آموزش‌های قرآنی در مؤسسات و همچنین تهیه و یا به‌روز رسانی بانک اطلاعات قاریان و تالیان کشور از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.
کوچکی بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن 10 اسفندماه در سطح استان برگزار می‌شود، بطوری که در هر شهرستان که بیش از 20 شرکت‌کننده داشته باشد، یک حوزه امتحانی راه‌اندازی می‌شود و در شهرهای کلان مانند زاهدان نیز دو حوزه امتحانی خواهیم داشت.

captcha