ارتقای شاخص دسترسی عموم به کتاب با راه‌اندازی کتابخانه
کد خبر: 3682535
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

ارتقای شاخص دسترسی عموم به کتاب با راه‌اندازی کتابخانه

گروه اجتماعی: معاون فرماندار دهگلان خواستار توجه بیش از پیش به اجرای عدالت در شاخص دسترسی عمومی به کتاب شد و گفت: این امر با ایجاد کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد محمدی، معاون فرماندار دهگلان امروز، 26 دی ماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه به ویژه در روستاها و محلات حاشیه‌نشین یکی از راهکارهای اساسی در ارتقای شاخص دسترسی عمومی به کتاب است.
وی افزود: با توجه به اینکه ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی نهادی ممکن است زمان بر و بسیار پر هزینه باشد ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی با همکاری دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستایی و کتابخانه های عمومی حرکتی بسیار مهم و موثر در زمینه سازی برای دسترسی روستاییان به کتاب و کتابخانه است.
محمدی بلبان آباد با بیان اینکه این اقدام نقش به سزایی در ارتقای سرانه مطالعه دارد، افزود: بدون شک نیاز به مطالعه در تمام اقشار وجود دارد و وظیفه متولیان زمینه سازی برای رفع نیازهای فرهنگی تمام مردم است.
معاون فرماندار با لزوم حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: کتابخانه های عمومی از ارکان مهم توسعه فرهنگی در جوامع به شمار می روند که باید با توجه به این بخش مهم و اثرگذار زمینه را برای توسعه دیگر بخش ها فراهم کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی دهگلان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: شهرستان دهگلان در حال حاضر دارای یک باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی با یک هزار و 400 عضو فعال است.
محمود محمدی بلبان آباد با بیان اینکه دهگلان کمترین فضای کتاب خوانی را در استان کردستان داراست، گفت: هم اکنو دو پروژه ساخت کتابخانه در این شهرستان به دلیل نبود اعتبار راکد و متوقف است.
وی اعلام کرد: مسئولان و خیرین می‌تواند با حمایت‌های مادی و معنوی از این نهاد فرهنگی زمینه را برای توسعه بیشتر کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دهگلان فراهم سازند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دهگلان یادآور شد تنها کتابخانه عمومی نهادی در این شهرستان دارای 25 هزار جلد کتاب است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این مکان فرهنگی از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

captcha