برگزاری همایش عالم واقف میرزا ابوصالح رضوی در مشهد
کد خبر: 3682546
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

برگزاری همایش عالم واقف میرزا ابوصالح رضوی در مشهد

گروه اجتماعی: همایش استانی عالم واقف مرحوم میرزا ابوصالح رضوی(نواب) با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش استانی بزرگداشت عالم واقف، مرحوم یرزا ابوصالح رضوی(نواب) ساعت 9:30 پنج‌شنبه 28 دی ماه در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار می‌شود.

اداره اوقاف خراسان رضوی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از عالمان واقف این همایش را برگزار می‌کنند که آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.
گفتنی است، میرزا صالح نقیب رضوی یکی از بزرگان سلسله سادات رضوی در سال 1086 ه.ق مدرسع علمیه به نام مدرسه صالحیه مشهور به نواب را در روزگار صفویان به هنگام سلطنت شاه سلیمان صفوی (حک.1105- 1077ق) ساخته و وقف کرد.این مدرسه از نظر فضای علمی و نیز تربیت دانشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین از جنبه هنر و معماری اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد و چندین سده است که به‌عنوان یکی از مدارس معتبر و درخور توجه بوده و مرکز علم و دانش است.
میرزا ابوصالح رضوی، موقوفاتی بر مدرسه علمیه عالی نواب وقف کرد تا شرایط برای تحصیل طلاب و تربیت علما و دانشمندان و شخصیت های برجسته فراهم شود.

captcha