فعالیت‌های مسجدی باید عاری از سطحی نگری و نگاه تک بعدی باشد
کد خبر: 3682554
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

فعالیت‌های مسجدی باید عاری از سطحی نگری و نگاه تک بعدی باشد

گروه معارف: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خواستار احیا و کارکردهای اصلی مساجد در جامعه شد و گفت: در فعالیت‌های مسجدی نباید سطحی نگری و نگاه تک بعدی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 25 دی‌ماه در نخستین نشست اعضای ستاد کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ستاد دهه فجر در این استان از 21 کمیته زیرمجموعه تشکیل شده است.
وی یکی از این کمیته‌ها را کمیته مساجد دانست واظهار کرد: با توجه به نقش و ضرورت مساجد در جامعه اسلامی ایران، این کمیته تشکیل شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر جنبشی خاستگاهی داشته، افزود: مساجد در اسلام مرکز جنبش و حرکت‌های مردمی علیه ظلم و ستم بود.
حجت‌الاسلام خاضع از اینکه پیامبر در صدر اسلام مسجد قبا را بنا گذاشت تا امور مسلمانان در این مکان بررسی شود سخن به میان آورد و ابراز کرد: این مساجد مرکزی بر علیه کفار و دشمنان اسلام و مسلمین محسوب می‌شد.
وی آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را از مساجد دانست و یادآور شد: تربیت نیروهای انقلابی بر علیه رژیم منحوس پهلوی نیز از همین مکان‌های مقدس شکل گرفت.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مساجد در دوران دفاع مقدس در راس هرم بودند، اضافه کرد: مساجد در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی، صیانت از اسلام و باورهای مذهبی نقش بی بدیلی داشته و دارند.
حجت‌الاسلام خاضع مساجد را سنگر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: آغاز حرکت‌های آزادی خواهانه ملت نیز از مساجد بود.
وی خواستار احیا و کارکردهای اصلی مساجد در جامعه شد و تصریح کرد: در فعالیت‌های مسجدی نباید سطحی نگری و نگاه تک بعدی وجود داشته باشد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از پنجم تا 11 بهمن‌ماه به عنوان هفته استقبال از دهه فجر نامگذاری شده، خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه فجر باید با هدف بصیرت‌افزایی و به صورت مردمی برگزار شود.
حجت‌الاسلام خاضع ضمن تاکید به نیروهای مذهبی و متدین برای بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان جامعه، خاطرنشان کرد: لازمه شکر انقلاب، بیان خدمات نظام است.
وی با بیان اینکه خدمات نظام و انقلاب به نسبت دوران قبل از انقلاب فراوان است، اضافه کرد: باید برای تبیین خدمات و دستاوردهای نظام برای مردم تلاش کنیم.
منبع: شبستان

captcha