مهاباد رتبه نخست کشوری در اسکن تصاویر موقوفات را کسب کرد
کد خبر: 3682567
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

مهاباد رتبه نخست کشوری در اسکن تصاویر موقوفات را کسب کرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: شهرستان مهاباد با اسکن و ویرایش ۱۱۲ هزار و ۲۸۲ برگ موقوفه، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

سیدحسین مقتدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته، شهرستان مهاباد رتبه نخست کشوری در اسکن تصاویر موقوفات را کسب کرده است اظهار کرد: این اداره موفق به اسکن و ویرایش ۱۱۲ هزار و ۲۸۲ برگ در عرض دو و نیم ماه شد.
وی تصریح کرد: ویرایش تصاویر موقوفات شامل قبض اجاره، قرارداد اجاره، بودجه، مفاصای حساب و مکاتبه با ادارات مختلف بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد از ثبت ۱۷ وقف در سال ۹۶ خبر داد و افزود: در این رابطه هفت وقف منفعتی و ۱۰ وقف انتفاعی به ثبت رسیده که نیت آنان کمک به هزینه‌های درمانی نیازمندان، کمک به ایتام، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، چاپ قرآن، بیماران صعب‌العلاج، کمک به معلولان و بیوه‌زنان، کمک به دختران بدسرپرست و نیز کمک به احداث خانه عالم و مسجد بوده است.
وی بیان کرد: ارزش ریالی این ۱۷ موقوفه، بیش از دو میلیارد ریال بوده است و از سوی دیگر امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی وصول درآمد موقوفات این شهرستان نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.
مقتدر با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: امسال سهمیه این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآن یک هزار و ۱۱۸۰ نفر بوده اما یک هزار و ۱۹۲ نفر در این طرح شرکت کردند.

captcha