اخلاق و رفتار اسلامی حتی در مقابل دشمن لازم است
کد خبر: 3682572
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
آیت الله محمدی ری‌شهری:

اخلاق و رفتار اسلامی حتی در مقابل دشمن لازم است

گروه جامعه: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رفتار نیروی انتظامی در مواجهه با فتنه اخیر قابل تحسین بود، گفت: اخلاق و رفتار مطابق موازین اسلامی حتی در مقابل دشمن هم لازم است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ‌به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع)، آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، عصر روزگذشته با روسای عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، دیدار کرد و ضمن خوش‌آمد گویی به فرماندهان و کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، اظهار امیدواری کرد که برکت انوار ملکوتی اهل بیت(ع)، در کار و در زندگی همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی جاری و ساری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایجاد امنیت فراگیر یکی از نکات مورد تاکید قرآن در حکومت موعود اسلام به رهبری مهدی آل محمد(عج) است که در آن همه انسان‌ها در هر مسلکی، غیر از معاندین و دشمنان خدا و حتی حیوانات و جانوران در امنیت کامل و فراگیر هستند، از این رو جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرتو و زمینه‌ساز آن حکومت جهانی باید در جهت تحقق و برقراری امنیت فراگیر در سرزمین ایران اسلامی تلاش کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) در این دیدار گفت: در میان انبوه توطئه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی دشمنان به لطف و عنایت خاص حضرت حق و تدابیر فرماندهی با تدبیر این نیرو، الحمدلله اکنون در یکی از بهترین دوره‌های مدیریتی نیروی انتظامی بسر می‌بریم که توانسته، امنیت فراگیر و آرامش را با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول در کشور فراهم نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایران اسلامی را دارای امنیتی بی‌بدیل نسبت به دیگر کشورهای منطقه و حتی سراسر جهان دانست و گفت: اکنون در سراسر ایران اسلامی همه مردم در آرامش و امنیت بسر می‌برند و باید حافظ و شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

آیت الله محمدی ری شهری دشمنی مستکبرین با نظامی که طرفدار مستضعفین جهان است را در شرایط کنونی امری طبیعی برشمرد و گفت: فتنه‌ای که اخیرا با هدایت آمریکا و تلاش فرزند نامشروعش اسرائیل و عوامل منافقین در کشور شکل گرفت، با هوشیاری و همکاری خوب مردم با نهادهای انتظامی و اطلاعاتی برطرف شد و عملکرد نیروی انتظامی نیز در این برهه قابل تحسین و حاصل تدبیر فرماندهی و همکاری عناصر خوب و تلاشگر این نهاد مهم و سرنوشت‌ساز بود.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین حضور روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی در صحنه و همچنین هنگام عملیات فرماندهان انتظامی را نیز قابل تقدیر برشمرد و گفت: نظارت روحانیون و مسئولان عقیدتی بر حسن برخورد همکاران نیروی انتظامی در رشد و موفقیت آن بسیار اثرگذار خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع)،همچنین نوع مواجهه روحانیون با سایر همکاران خود در نیروی انتظامی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: رفتارها باید عاطفی و دوستانه باشد و از جانب مقابل نباید حس بزرگی و مچ‌گیری در مواجهه با روحانیون ایجاد گردد، زیرا برخورد عاطفی معمولا نتیجه بخش و عامل جذب خواهد بود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث حسن رفتار و سلوک پیامبر(ص) و همچنین نوع مواجهه ایشان در اسلام آوردن عثمان ابن مظعون را الگو و نمونه ‌جذب یک جوان باهوش و پر انرژی به اسلام برشمرد و گفت: پیامبراکرم(ص)، در یک برهه کوتاه توانست انقلاب عظیمی در عصر جاهلیت ایجاد کند و این حاصل خلق نبوی و حسن رفتار آن رسول گرامی‌(ص) است.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان این نکته که باید ‌‌راه‌های جذب مردم‌ به دین، انقلاب و نظام اسلامی را شناسایی و بر مبنای آن عمل کنیم اظهار داشت: با رفتار بدون برنامه‌ریزی و اقدامات ناشیانه برخی مشکلات اخلاقی و اجتماعی، با رفتار ناصحیح به پدیده‌های امنیتی تبدیل می‌شوند در صورتی که با اقدام هوشیارانه می توان به هر مشکلی در بستر مناسب خودش پرداخت و آن را برطرف کرد بدون اینکه به مشکل بزرگتری تبدیل گردد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین توجه به جذب حداکثری و تحمل افراد برای جذب و همراهی بیشتر آن‌ها با مبانی اعتقادی نظام را مساله بسیار مهمی برشمرد و با استناد به روایتی از حضرت علی (ع)، گفت از سیاست‌های حکومت علوی این است که دشمنان غیر معاند و فریب خورده را با آگاه‌سازی به دوست تبدیل نموده و به جمع دوستان نظام اسلامی بیافزائیم.

در ابتدای این دیدار رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنان ارائه کرد.

captcha