مشهد، قزوین و تبریز؛ پیشروی نخبه‌پروری طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3682575
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
مقدم‌کیا خبر داد:

مشهد، قزوین و تبریز؛ پیشروی نخبه‌پروری طرح ملی تلاوت

گروه مسابقات: دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت گفت: مشهد، قزوین و تبریز مراکز پیشرو در نخبه‌پروری در طرح ملی تلاوت قرآن‌ کریم معرفی شده‌اند.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: طی جلسه‌ای که با حضور اعضای ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن برگزار و به بررسی این طرح پرداخته شد، استان‌های مشهد، قزوین و تبریز بیشترین راه‌یافتگان به رقابت‌ها نیمه نهایی شوق تلاوت هستند که بهمن‌ماه سال جاری در جزیره قشم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد نخبگان شرکت‌کننده در شهرهای نام برده در بالاترین سطح قرآنی طرح ملی تلاوت قرار گرفتند. براین اساس مراکز زاهدان، شهرکرد، اراک و کاشان بعد از این استان‌ها در مراحل بعدی قراردارند.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت بیان کرد: جمعی از نخبگان این مراکز در مرحله نیمه‌نهایی سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت در قشم حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در سنین 8 تا 14 سال و به منظور آموزش تخصصی قرائت در کشور آغاز به‌کار کرد، گفت: این طرح که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، مؤسسات مجری در شهرستان‌های مختلف شناسایی شدند و طبق طرح مصوب شورای آموزش معاونت قرآن و عترت سه برنامه دوساله مقدماتی، تکمیلی و عالی برای این طرح نوشته و بر مبنای آن دوره‌ها آغاز می‌شود.

مقدم‌کیا در پایان با باین اینکه برگزاری سومین دوره از مسابقات شوق تلاوت از تاریخ سوم تا ششم بهمن‌ماه با حضور ۷۶ نخبه قرآنی از ۱۱ استان کشور برپا خواهد شد، اظهار کرد: طرح ملی تلاوت قرآن‌ کریم در 18 استان و 23 شهر اجرا می‌شود.

captcha