بیانات رهبر انقلاب، الهام‌بخش سخنران پارلمان غنا
کد خبر: 3682596
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

بیانات رهبر انقلاب، الهام‌بخش سخنران پارلمان غنا

گروه بین‌الملل: نماینده پارلمان غنا در دیدار با رایزن فرهنگی ایران گفت: توجه دقیق به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) موجب ایجاد اندیشه‌های جدیدی در من و الهام‌بخش سخنرانی‌ام در كنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران شد.

بیانات مقام معظم رهبری؛ الهام‌بخش سخنرانی نماینده پارلمان غنابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مالک عبداللهی، نماینده منطقه شمالی (مسلمان‌نشین) غنا در پارلمان این كشور كه چندی پیش در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران شركت كرده بود، ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در غنا با محمد‍حسن ایپكچی، رایزن فرهنگی كشورمان دیدار كرد.

وی در آغاز این دیدار ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در برگزاری کنفرانس وحدت، برنامه‌ریزی و اجرای خوب این كنفرانس بین‌المللی را بسیار حایز اهمیت دانست و در ادامه ضمن ارایه گزارش اجمالی از برنامه سفر و حضور فعالش در تهران، دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز سخنان رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه کنفرانس را بسیار مهم خواند.

مالک عبداللهی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از سخنان رهبر معظم انقلاب و نیز رییس جمهوری كشورمان در ارایه سخنرانی خود در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت گفت: هرچند متن سخنرانی خودم را از پیش تهیه کرده بودم؛ اما توجه دقیق به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، موجب ایجاد اندیشه‌های جدیدی در من شد که توانستم آن را در سخنرانی‌ام ارائه دهم.

نماینده منطقه شمالی (مسلمان‌نشین) غنا در پارلمان این كشور ادامه داد: در سخنرانی که داشتم اعلام کردم که ریشه مشکلات فعلی در منطقه و جهان، اهداف سیاسی دشمنان اسلام است؛ وگرنه بین مردم مسلمان جهان با اندیشه‌های مختلف دینی و فقهی هیچ اختلافی که بتواند باعث درگیری‌هایی شود که امروزه در منطقه و جهان شاهد آن هستیم، وجود ندارد. ریشه همه مشکلات مسلمانان جهان دسیسه‌های سیاسی دشمنان مردم مسلمان است که این مهم نیز جزء با تکیه کامل بر وحدت جهان اسلام حاصل نمی‌شود.

وی افزود: به عنوان نماینده پارلمان غنا، قبل از سفرم به ایران شناختی دورادور از این کشور داشتم؛ اما این سفر شناخت مرا کاملاً دگرگون داد و توانستم توسعه و پیشرفت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را از نزدیک ببینم. در مدت اقامت در هتل با افراد بسیاری و حتی کارکنان هتل به صحبت نشستم و سعی بر آن داشتم تا  در فرصت کم موجود با مسئولین محترم، سایر میهمانان مدعو و ... دیدار و گفت‌وگو داشته باشم.

عبداللهی همچنین گفت: بلافاصله پس از مراجعت از تهران، تنها نماینده مجلسی بودم که در راهپیمایی مردمی در آکرا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مخالفت با سخن‌پراکنی اخیر رئیس‌جمهور آمریكا شرکت و با رسانه‌های ارتباط جمعی مصاحبه كردم.

رایزن فرهنگی كشورمان نیز از حضور فعال و با انگیزه این نماینده پارلمان غنا در جریان شركت در كنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران، قدردانی كرد/.

captcha