ویروس جدیدی در رابطه با آنفولانزای فصلی در خراسان شمالی مشاهده نشده است
کد خبر: 3682631
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

ویروس جدیدی در رابطه با آنفولانزای فصلی در خراسان شمالی مشاهده نشده است

گروه اجتماعی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس جدیدی در رابطه با آنفولانزای فصلی در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: آنفلوانزای فصلی با شروع فصل سرما در کشور شروع می شود و هر سال نیز این بیماری وجود دارد و خیلی غیر معمولی نیست.

وی ادامه داد: ویروس جدیدی در خصوص آنفلوانزای فصلی مشاهده نشده است و درتمام طول فصل سرما ممکن است بیماری آنفلوانزا ظاهر شود و مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان دریافت آنفلوانزا اوایل فصل پاییز است اما تزریق واکسن آنفلوانزا هنوز هم برای افراد پرخطر دیر نیست، تصریح کرد: افراد پر خطر شامل سالمندان بالای 65 سال، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار که سه ماهه دوم و سوم بارداری شان در فصول سرد سال است، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، بیماران دیابت، کلیوی، قلبی، ریوی و مجاری اداری و افراد مبتلا به سرطان باید این واکسن را بزنند.

این مسئول افزود: آنفلوانزا می تواند از طریق قطرات تنفسی فرد مبتلا از طریق سرفه، عطسه و ترشحات مخاطی به دیگران منتقل شود از این رو از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن دیگران خودداری کرده و افراد مبتلا به این بیماری موقع سرفه و عطسه از دستمال استفاده کند و دستمال را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

هاشمی با بیان اینکه این بیماری در اکثر موارد با تب، سرفه، درد بدن، کوفتگی، عطسه، آبریزش بینی و گلو درد شروع می شود بیان کرد: اوج دوره بیماری زایی همان موقعی است که فرد دچار علایم شدید بیماری است فرد مبتلا لازم است مدت زمانی که پزشک برای استراحت تعیین کرده است در منزل استراحت کند.

captcha