شوق آموختن قرآن، عشقی است که انگیزه ادامه راه می‌دهد
کد خبر: 3682643
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

شوق آموختن قرآن، عشقی است که انگیزه ادامه راه می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن قدسیه ابهر گفت: فعالیت در عرصه قرآنی عشقی است که انگیزه کافی برای ادامه راه را ایجاد کرده و سختی‌ها را کمرنگ می‌کند.

فرح فاطمی ابهری، مدیر خانه قرآن قدسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: بر اساس علاقه وارد حرفه معلمی شدم و از همان ابتدا در مقطع ابتدایی و برای نوآموزان کلاس اول تدریس کردم و پس از 34 سال همچنان با مدارس غیرانتفاعی همکاری دارم، زیرا شوق آموختن همچنان امید به فعالیت را در من زنده نگه داشته است.
 
این معلم باسابقه ابهری گفت: علاقه زیادی به قرآن‌آموزی داشتم و جسته و گریخته در دوره‌های قرآنی شرکت می‌کردم ولی در نهایت با شرکت در دوره‌های منسجم توانستم در حد وسع خودم معارف قرآنی را بیاموزم و بعد هم تصمیم گرفتم تا با همکاری یکی از حافظان منطقه زمینه فعالیت‌های قرآنی را برای بانوان هرچند در محدوده‌ کوچک و محل زندگی خودمان فراهم کنیم.
 
وی افزود: از سال 89 فعالیت خانه قرآن قدسیه را در ابهر آغاز کردیم که با استقبال خوبی از سوی بانوان، به‌ویژه بانوان خانه‌دار روبه‌رو شد و یکی از اتفاقات جالب که در این مدت رخ داد مراجعه تعدادی از بانوان بی‌سواد برای قرآن‌آموزی بود.
 
فاطمی ابهری تاکید کرد: با توجه به سابقه تدریسی که داشتم اقدامات لازم را از طریق نهضت سوادآموزی انجام دادم و سه دوره کلاس‌های نهضت را برای علاقه‌مندان برگزار کردیم و بعد از آشنایی با حروف، این بانوان دوره‌های مقدماتی آموزش قرآن را سپری کردند و با انگیزه مضاعف در کلاس‌های سوادآموزی حاضر می‌شدند و در حال حاضر نیز تعدادی از این سوادآموزان علاوه بر اینکه باسواد شده‌اند در دوره‌های پیشرفته و تجوید حضور دارند.
 
این فعال قرآنی گفت: آموختن به نوآموزان اتفاق بسیار خوشایندی است و آموختن قرآن، لذتی عظیم دارد که شاید با کلمات نتوان حق آن را به خوبی ادا کرد و همین مساله سختی‌های راه را هموار می‌کند و هر روز با شوق بیشتری وارد این عرصه می‌شویم.
captcha