توسعه اقتصادی با رفع موانع سرمایه گذاری محقق می‌شود
کد خبر: 3682687
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
حسینی:

توسعه اقتصادی با رفع موانع سرمایه گذاری محقق می‌شود

گروه اقتصادی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: قانون را برای رفع مشکلات در جهت تسهیل امور شهروندان و توسعه اقتصادی تنظیم شده و نباید تعریف باژگونه‌ای از این فرصت داشت و به طرق مختلف برای رجوع کنندگان به آن مشکل تراشی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، نشست رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری امروز دوشنبه، 26، با حضور نمایندگان فرمانداری اراک، آب منطقه‌ای، امور اراضی، راه و شهرسازی و راهداری استان در محل اداره‌کل میراث فرهنگی برگزار شد.
سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه گفت: قانونگذار، قانون را برای رفع موانع و مشکلات در جهت تسهیل امور شهروندان و توسعه اقتصادی تنظیم کرده و نباید تعریف باژگونه‌ای از این فرصت داشت و به طرق مختلف برای رجوع کنندگان به آن مشکل تراشی کرد.
حسینی اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران به جای آنکه قانون را مدخلی برای عبور سهل در مسیر کاری خود ببینند آن را به عنوان مجموعه مشکلات به هم پیوسته در ارگان‌های مختلف تصور می‌کنند چراکه هر دستگاه به فراخور حوزه کاری خود مجموعه‌ای از قوانین مختلف را همچون مشکلی بر سر راه سرمایه گذاران می‌گذارد. به عنوان نمونه وقتی سرمایه گذار حوزه گردشگری استعلامات لازم این اداره‌کل را برای صدور موافقت اولیه می‌گیرد و سپس به دستگاه‌های دیگر برای ادامه کار مراجعه می‌کند مجدداً می‌بایست مجموعه‌ای از استعلامات را بگیرد که این خود فرصت و انرژی بسیار زیادی می‌خواهد و سرمایه گذار را پشیمان و بی رغبت می‌کند.
وی در ادامه گفت: پیشنهادی را به معاونت عمرانی استاندار خواهیم داد که در صورت صلاحدید و تایید، در خصوص استعلامات مختلف دستگاه‌ها، ساز و کاری تعریف شود که تمام استعلامات مورد نیاز در یک مرحله گرفته شود تا در روند کاری سرمایه گذاران تسریع و تسهیل شود.
حسینی افزود: از سلفچگان تا شهر قم مجموعه بسیار زیادی از اقامتگاه‌های بین راهی، مجتمع‌های گردشگری و خدمات رسان قرار گرفته اما در استان مرکزی ایجاد این فرصت‌های شغلی و اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که امیدواریم با ساز و کارهای جدید این موانع رفع و شاهد نگاهی نو به این فرصت طلایی باشیم.

captcha