هشت میهمان خارجی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
کد خبر: 3682689
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

هشت میهمان خارجی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

گروه ادب: هشت هنرمند از چهار قاره‌ جهان در بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری با همتایان ایرانی خود رقابت می‌کنند.

حضور 8 کشور در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دو داور خارجی در کنار داوران ایرانی قضاوت بخش بین‌الملل رویداد فرهنگی بیستمین جشنواره قصه‌گویی را برعهده خواهند داشت. دبیرخانه این دوره از جشنواره پس از بررسی آثار پایانی ۳۰ قصه‌گو از کشور‌های مختلف جهان، اسامی میهمانان خارجی این بخش را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، با انتشار فراخوان انگلیسی و عربی جشنواره قصه‌گویی که در اختیار شبکه‌های قصه‌گویی بین‌الملل قرار گرفت ۸۰ هنرمند آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند.
در این میان در دور نخست، تنها ۳۰ اثر نظر هیات انتخاب را به خود جلب کرد و در پایان با بررسی قصه‌ها، شیوه پرداخت هنرمندان، بررسی بهره‌مندی آثار از فنون قصه‌گویی، به کارگیری لحن و کلام درست در اجرا، تسلط قصه‌گویان در اجرا و تعامل این هنرمندان با مخاطب هشت قصه‌گو امکان حضور در رقابت‌ها را یافتند.
بدین ترتیب بیاتریس مونترو از اسپانیا، باربارا آمارال از برزیل، بانو رضایی از افغانستان، فاطمه فرحت از لبنان، جان تیتی نامی از کنیا، نور آذر اسحاق از مالزی، ریتوپارنا قوش از هند و بیزا آکیوز از ترکیه در روز‌های ۲ تا ۵ بهمن قصه‌های خود را برای مخاطبان روایت خواهند کرد.
قصه‌گوی اسپانیایی پیش‌تر نیز در جشنواره حضور داشته و اثری از او با عنوان «راز‌های قصه‌گویی» در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.
بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی همچنین از افغانستان، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، برزیل، پرتغال، ترکیه، کلمبیا، انگلیس، آلمان، اوگاندا، شیلی، ایالات متحده آمریکا، لبنان، کاستاریکا، فرانسه، الجزایر، کنیا، لهستان، اسکاتلند، مالزی و هند به عنوان کشور‌های ۳۰ متقاضی شرکت در این رویداد نام برده است.

captcha