تأکید سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام بر توسعه فناوری اطلاعات در استان
کد خبر: 3682739
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد؛

تأکید سرپرست جهاد دانشگاهی ایلام بر توسعه فناوری اطلاعات در استان

گروه اجتماعی: سرپرست جهاد دانشگاهی واحد ایلام بر توسعه فناوری اطلاعات در این استان با ایجاد هم‌افزایی و همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها تأکید کرد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، سید غلامرضا حسینی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام امروز در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  ایلام با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی پژوهشی است که رسالت آن انجام پروژه‌های کاربردی، توسعه فناوری، ارتقاء بهره‌وری و شبکه‌سازی است.
وی با بیان اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی در کشور الگوسازی و در کنار آن ظرفیت‌سازی است، گفت: این نهاد به عنوان بزرترین شبکه پژوهش و آموزش می‌تواند با استفاده از تجارب ایجاد شده در سایر واحدها و همچنین انجام پروژه‌های متعدد کاربردی و تقاضا محور در توسعه استان و اشتغال نقش مؤثری داشته باشد.
حسینی با اشاره به فضای بکر استان ایلام برای توسعه فناوری اطلاعات و فعالیت در این حوزه افزود: در این استان فرصت‌های زیادی برای ارتقای فناوری به‌ویژه در بخش مشاغل و اصناف وجود دارد و باید زیرساخت‌ها را در این حوزه توسعه داد.
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد ایلام با اشاره به اینکه در دنیای امروز الگوهای کسب و کار تغییر کرده است، گفت: حوزه فناوری اطلاعات بستر مناسبی را برای تسهیل و تسریع فرایندهای کسب و کار و ایجاد فرصت‌های متعدد فراهم می‌نماید.
وی با تأکید بر اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند همه شاخصه‌ها را تغییر دهد، بیان کرد: می‌توان با توسعه فناوری اطلاعات با ایجاد هم‌افزایی و همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها در این حوزه گام‌هایی اساسی برای پیشبرد اهداف در این حوزه برداشت.
حسینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام برنامه‌های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات در دست اقدام دارد، گفت: فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف وجود دارد تا بتوان کارهای بزرگی انجام داد و باید در این زمینه از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی و  جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد.
عباس بیرامی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، اظهار کرد: امروزه اهمیت فناوری اطلاعات و استفاده از بسترهای موجود در این حوزه به خوبی نمایان شده است.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات زیربنای همه حوزه‌ها است گفت: این اداره کل آماده همکاری و حمایت از طرح‌های مشترک در زمینه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات با سایر مراکز علمی و دانشگاهی است.
بیرامی به اهمیت فعالیت تیمی در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: این اداره کل با توجه به ظرفیتهای موجود در جهاد دانشگاهی واحد ایلام از هر گونه همکاری به‌ویژه در زمینه‌های توسعه دولت الکترونیک، امنیت سایبری و تولید نرم‌افزارهای کاربردی استقبال می‌کند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای فعالیت در این استان فراهم است گفت: ۱۱ برابر پهنای باند موجود در استان ظرفیت خالی داریم و یکی از استان‌های پیشرو در پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت در کشور هستیم که باید برای استفاده از این بستر مناسب به مقوله آموزش توجه ویژه‌ای شود.
captcha