جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت فارس پایان یافت
کد خبر: 3682748
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت فارس پایان یافت

گروه فرهنگی: مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده نخستین جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنوسی قرآن و عترت فارس در شهرستان مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنوسی قرآن و عترت فارس از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت این استان امروز، 26 دی‌ماه در شهرستان مرودشت برگزار شد.
مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس و دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت این استان در این مراسم گفت: یكی از مهم‌ترین وظایف وزارت ارشاد پرداختن به مقوله قرآن و عترت و ترویج سیره ائمه و مفاهیم قرآنی به زبان فرهنگ و هنر است.
وی با اشاره برپایی هفته قرآن و عترت در این استان گفت: آشنایی مردم با سبك زندگی قرآنی و اسلامی و همچنین تشویق و ترغیب هنرمندان، شاعران، نویسندگان كه در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌كنند و شناسایی آثار برتر هنری با مفاهیم قرآنی و جذب هنرمندان به سوی مفاهیم قرآنی از اهداف عالیه برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در سراسر كشور است كه به تبع یك هفته نیز در استان فارس به این عنوان نامگذاری شده است.
احمدی با یادآوری اینكه امسال دومین هفته قرآن و عترت را در استان فارس برگزار كرده‌ایم، گفت: در اولین هفته قرآن و عترت كه دو سال پیش برگزار شده بود، تمام برنامه‌ها در شهر شیراز برگزار شد اما با تأكید مدیركل ارشاد فارس سیاست ما تمركززادیی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از شیراز به تمام شهرستان‌های استان است.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینكه 12 شهرستان این استان میزبان برنامه‌های هفته قرآن و عترت هستند، گفت: جهرم، ارسنجان، مرودشت، مهر، لامرد، خرم‌بید، آباده، نی‌ریز، استهبان، رستم، بوانات و شیراز میزبان 9 جشنواره فرهنگی، هنری و علمی در 25 رشته هنری هستند.
وی در پایان تأكید كرد كه سال آینده در همین ماه، شهرستان مرودشت مجدداً میزبان جشنواره هنرهای تجسمی است تا بتوان بهتر و بیشتر از امسال از هنرمندان این شهرستان حمایت كرد.
شهرام صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت و دبیر این جشنواره نیز در این مراسم گفت: 143 اثر از 92 شركت‌كننده به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت فارس ارسال شد.
وی با بیان اینكه این جشنواره در دو رشته خوشنویسی و نقاشی برگزار شده است، گفت: در رشته خوشنویسی 111 اثر از 71 هنرمند از 15 شهرستان فارس و در رشته نقاشی 31 اثر از 25 هنرمند از 11 شهرستان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
صالحی با یادآوری اینكه دو بخش ویژه شهدای مدافع حرم در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی نیز انتخاب شد كه در آن برگزیدگان هم معرفی و تجلیل می‌شوند، گفت: رشته خوشنویسی خود شامل 5 رشته نستعلیق، شكسته نستعلیق، نسخ، ثلث و بخش ویژه بوده است.

پايان‌بخش اين مراسم كه با حضور مسئولان قرآنی وزارت و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از هنرمندان استان برگزار شده بود، معرفي و تجليل از نفرات برگزيده اين جشنواره بود.

captcha