اعلام برنامه‌های کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر لرستان
کد خبر: 3682755
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

اعلام برنامه‌های کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر لرستان

گروه فرهنگی: در دومین جلسه کمیته بانوان و خانواه ستاد دهه فجر لرستان که سه‌شنبه، 26 دی‌ماه، با حضور مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان در امور بانوان، برگزار شد، برنامه‌‌های این کمیته با توجه به روزشمار دهه فجر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، دومین جلسه کمیته بانوان و خانواه دهه فجر لرستان، سه‌شنبه، 26 دی‌ماه، با حضور مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان در امور بانوان، برگزار شد.
در این جلسه با توجه به روزشمار دهه مبارک فجر مصوب شد در روز 12 بهمن، مصادف با اولین روز از این دهه مبارک که تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری»، نام‌گذاری شده، جامعه زنان دیداری با نماینده ولی‌فقیه در استان، به‌منظور تجدید بیعت با ولی امر مسلمین داشته باشند.
در روز 13 بهمن، که تحت‌عنوان «تربیت قرآنی تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان» نام‌گذاری شده، بانوان در نماز جمعه حضور گسترده داشته باشند و شعارهایی در رابطه با منزلت و حقوق زنان به صورت پلاکارت به همراه داشته باشند و سخنران پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه، در مرکز و شهرهای دارای امام جمعه و مصلی، یکی‌از بانوان موفق باشد.
در روز 14 بهمن ماه، که تحت‌عنوان، «انقلاب اسلامی؛ جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی»، نام‌گذاری شده، همایش زن، تحکیم بنیان خانواده اسلامی، به دبیری فرمانداری خرم‌آباد، در سالن جهاد کشاورزی لرستان، برگزار می‌شود.
در روز یک‌شنبه 15 بهمن ماه نیز با توجه به نام‌گذاری این روز تحت‌عنوان،«انقلاب اسلامی؛ ارزش های اسلامی، عدالت اجتماعی و مردم سالاری دینی»، کارگاه‌های آسیب‌شناسی حوزه بانوان توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان برگزار و دوشنبه 16 بهمن، نیز با توجه به نام‌گذاری آن تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی؛ اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال»‏، برنامه بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در حوزه بانوان، توسط ادارات‌کل کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، با دعوت از مشاورین دستگاه‌های اجرایی در حوزه بانوان برگزار می‌شود.
همچنین در روز سه‌شنبه 17 بهمن، با توجه به نام‌گذاری این روز تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی؛ گفتمان انقلابی، مجاهدت فرهنگی و تمدن نوین اسلامی»، میزگردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توسط دانشگاه‌های استان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد و همچنین، روز چهارشنبه 18 بهمن، که به نام «انقلاب اسلامی؛ اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار»، نام‌گذاری شده، همایش «معرفی الگوی سوم، مادران و همسران شهدا»، توسط بسیج خواهران استان لرستان و روز پنجشنبه 19 بهمن ماه که تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی؛ ایمان، جهاد و شهادت»‏، نام‌گذاری شده، غبارروبی گلزار شهدا، برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش در روز جمعه 20 بهمن‌ماه که تحت‌عنوان ،«انقلاب اسلامی؛ وحدت ملی، عزت امت اسلامی، و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)»‏، نام‌گذاری شده، شاهد حضور پررنگ در نماز جمعه و برگزاری گفت‌وگوهای دینی باعنوان «ترویج باورهای دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین جوانان» توسط سازمان تبلیغات اسلامی هستیم و روز شنبه 21 بهمن که تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی؛ استکبار ستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف»‏، نام‌گذاری شده، کارگاه مدیریت مصرف آب، به‌دلیل خشکسالی، برگزار می‌شود.
روز یک‌شنبه 22 بهمن‌ماه که تحت‌عنوان «انقلاب اسلامی؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نام‌گذاری شده، شاهد حضور پُررنگ جامعه زنان استان در راهپیمایی 22 بهمن خواهیم بود.

captcha