ادبا و مفاخر اسلامی به نسل جوان شناسانده شود
کد خبر: 3682764
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

ادبا و مفاخر اسلامی به نسل جوان شناسانده شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: اگر دغدغه تربیت نسلی فاخر، دانشمند و ادیب در کشور داریم لازمه آن معرفی و شناساندن ادبا و مفاخر اسلامی به جامعه به خصوص برای جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در نشست تخصصی کنگره بین‌المللی نظامی گنجوی در تبریز، گفت: ایران به علت برخورداری ازادبا و عرفای ارزشمند، از ادبیات اسلامی و معارف عرفانی غنی برخوردار است و می‌توان با معرفی این ذخایر بزرگ فرهنگی، دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود خلاء اعتقادی و فقر معنوی در دنیا و نفوذ برخی جریان‌های انحرافی از جمله وهابیت به دین اصیل الهی، مسئولیت بزرگی برای معرفی ادبیات عرفانی- اسلامی به مردم جهان بر عهده ماست.
آیت‌االله عاملی گفت: اگر دغدغه تربیت نسلی فاخر، دانشمند و ادیب در کشور داریم لازمه آن معرفی و شناساندن ادبا و مفاخر اسلامی به جامعه به خصوص برای جوانان است.
امام جمعه اردبیل، با اشاره به برگزاری کنگره ادبا و عرفا در کشور افزود: در گام نخست نظامی گنجوی به این علت انتخاب شد که برخی ها با دستکاری اشعار و کتب این شاعر و ادیب سعی می‌کنند تاریخ را وارونه و سخنان این شاعر بزرگ را تحریف کنند.
وی، ادامه داد: با برگزاری کنگره بین‌المللی نظامی گنجوی تلاش می‌شود تمام اندیشمندان جهان را برای معرفی شخصیت این ادیب فرزانه به میدان بیاوریم تا جلوی تحریف آثار و عقاید وی گرفته شود.

captcha