ثبات و امنیت، نیاز ضروری عراق پساداعش است
کد خبر: 3682810
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

ثبات و امنیت، نیاز ضروری عراق پساداعش است

گروه بین‌الملل: سلیم جبوری، پاکسازی خاک عراق از عناصر داعش را پیروزی بزرگ و موفقیتی ارزشمند دانست و تصریح کرد: ثبات و امنیت نیاز امروز جامعه عراق پس از داعش است.

ثبات و امنیت، نیاز ضروری عراق پساداعش است / استقبال از ائتلاف‌های انتخاباتی
سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق و از شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره آخرین تحولات عراق پس از پیروزی نیروهای ارتش و بسیج مردمی این کشور بر گروه تروریستی داعش گفت: شکست داعش و پاکسازی عراق از لوث عناصر این گروه، پیروزی بسیار بزرگ و موفقیتی ارزشمند است که ما آن را ارج می‌نهیم.

وی افزود: جامعه عراق امروز پس از طرد داعش نیازمند ثبات و امنیت است و این مسئله تنها با مشارکت همه جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی عراق محقق می‌شود و همه طرف‌های عراقی باید در تحقق امنیت این کشور مشارکت کنند.

سلیم جبوری در پاسخ به پرسشی درباره موضع وی به‌عنوان رئیس پارلمان عراق نسبت به ائتلاف برخی احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور برای ورود به انتخابات پارلمانی اردیبهشت‌ماه سال آینده عراق، گفت: در حقیقت من این شور انتخاباتی و ائتلاف برخی احزاب و جریان‌های سیاسی را فرآیندی مثبت می‌دانم و امیدوارم که این مسائل مورد پذیرش جامعه عراق نیز قرار گیرد و افکار عمومی نیز از این فضای به وجود آمده استقبال کنند.

کشور عراق طی روزهای گذشته شاهد ائتلاف‌های مختلفی از سوی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی عراق برای حضور در انتخابات پارلمانی این کشور ـ که قرار است اردیبهشت‌ماه 97 برگزار شود ـ بوده که از مهم‌ترین این ائتلاف‌ها می‌توان به ائتلاف «النصر»(پیروزی) به ریاست حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق اشاره کرد.
ثبات و امنیت، نیاز ضروری عراق پساداعش است / استقبال از ائتلاف‌های انتخاباتی

سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، از روز شنبه ۲۳ دی‌ماه با برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی و نیز کمیته‌های اجرایی در در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه داشت.

همچنین، مراسم اصلی و افتتاحیه این کنفرانس، دیروز 26 دی‌ماه با حضور سران قوا و نیز رؤسای مجالس شرکت‌کننده برگزار شد و این اجلاس امروز(27 دی‌ماه) با انتشار بیانیه‌ پایانی به کار خود خاتمه می‌دهد/.
captcha