بافت 200 تخته گلیم توسط مددجویان کمیته امداد سیرجان
کد خبر: 3682818
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹

بافت 200 تخته گلیم توسط مددجویان کمیته امداد سیرجان

گروه اجتماعی: مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان گفت: مددجویان کمیته امداد سیرجان طی 9 ماهه امسال بیش از 200 تخته گلیم به متراژ 300 مترمربع بافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد یزدان‌خواه، مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان دیروز سه‌شنبه، 26 دی گفت: بافندگان تحت پوشش کمیته امداد سیرجان طی 9 ماهه امسال بیش از 200 تخته گلیم را به متراژ 300 مترمربع بافته‌اند که به ملبغ 609 میلیون ریال در بازار گلیم به فروش رسید.
وی افزود: 478 خانوار از مددجویان کمیته امداد سیرجان با حمایت این نهاد به کار بافت گلیم اشتغال دارند و در سال جاری 15 خانوار 750 میلیون ریال وام را دریافت کردند.
یزدان‌خواه بیان کرد: د ر سال جاری 32 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد سیرجان پرداخت شد و آنان در زمینه دامپروری، صنفی، حمل و نقل، صنایع دستی و خدمات مشغول به کار شدند و به خودکفایی رسیدند.
وی تصریح کرد: 33 مددجوی دیگر از شهرستان سیرجان نیز با طرح تعامل با کارفرمایان مبنی بر پرداخت بیمه این مددجویان توسط کمیته امداد جذب بازار کار شدند.
مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان از آموزش مهارت‌های شغلی برای 166 نفردر راستای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های خیاطی، آرایشگاهی، آشپزی و گواهینامه رانندگی برگزار شد و 548 نفر هم کارآموزی مهارت گذراندند.
یزدان‌خواه تأکید کرد: در سال جاری 400 نفر دوره‌های آموزشی 45 روزه بافت گلیم را گذراندند که برنامه‌ای خوب برای خودکفایی است.
وی ادامه داد: 200 خانوار از مددجویان کمیته امداد سیرجان نیز در طرح نصب پنل‌های خورشیدی قرار گرفتند که 9 خانوار موفق به اجرای طرح شدند و تا پایان سال این سهمیه اجرایی می‌شود و این افرد از حمایت کمیته امداد خارج و به خودکفایی می‌رسند.
منبع: کمیته امداد امام خمینی(ره) سیرجان

captcha