۲۸۲ طایفه در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند
کد خبر: 3682841
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

۲۸۲ طایفه در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان 282 طایفه در اوج وحدت و همدلی زندگی می‌کنند که از این تعداد، ۱۶۲ طایفه اهل سنت و ۱۲۰ طایفه نیز شیعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان روز گذشته، ۲۶ دی‌ماه در همایش سران طوایف، ریش‌سفیدان و معتمدان که در کانون شهید عالی زاهدان برگزار شد، گفت: عزت و آبرویی که امروز ملت ایران دارد، مربوط به قوم یا مذهب خاصی نیست، بلکه متعلق به همه اقوام و طوایف است که با اتحاد و سلحشوری به این عزت دست یافتند.
وی ادامه داد: علاوه بر رهبری حکیمانه چه در ابتدای پیروزی انقلاب و چه امروز در میان همه توطئه‌های دشمن، عامل دیگری که موجب سربلندی ملت ایران شده است، همین وحدت و وفاق ملی است.
فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان 282 طایفه در اوج وحدت و همدلی زندگی می‌کنند که از این تعداد، ۱۶۲ طایفه اهل سنت و ۱۲۰ طایفه نیز شیعه هستند.
وی افزود: وحدتی که میان طوایف و اقوام مختلف ایرانی وجود دارد، خاری در چشم دشمنان است و به هر توطئه و نیرنگی متوسل می‌شوند تا این وحدت از میان رفته و شکاف ایجاد شود.
معروفی یادآور شد: اهل سنت بلوچستان سابقه درخشانی در مبارزه با متجاوزان دارند و نبرد آنان با انگلیسی‌ها، نمونه‌ای از این روحیه استکبارستیزی است. در دوران دفاع مقدس نیز، از میان سه گردان استان، یک گردان آن ویژه رزمندگان اهل سنت بود.
فرمانده سپاه سلمان با اشاره به این‌که برادران اهل سنت ما دوش به دوش شیعیان از خاک ایران دفاع کردند، اظهار کرد: امروز در ادامه راه ایثارگران و شهدای دفاع مقدس، اهل سنت ۳۰۰ دسته رزمی دارد که در راستای برقراری امنیت پایدار و اجرای مأموریت‌های بسیج فعالیت می‌کند.

captcha