کمک مسلمانان روهینگیا در کانادا به هموطنان آواره
کد خبر: 3682847
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

کمک مسلمانان روهینگیا در کانادا به هموطنان آواره

گروه بین الملل: سازمان «ابتکار توسعه برای مسلمانان روهینگیا در کانادا» (CRDI) از مسلمانان و سازمان‌های خیریه این کشور جهت خرید پتوهای زمستانی برای آوارگان روهینگیا در اردوگاه‌های بنگلادش درخواست کمک کرد.

پتوهای زمستانی مسلمانان روهینگیا در کانادا برای آوارگان هموطن / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری muslimlink.ca؛ این سازمان غیرانتفاعی که توسط جوانان روهینگیا در کانادا تاسیس شده است در فراخوانی جهت خرید پتو برای 1500 خانواده روهینگیایی در اردوگاه‌های بنگلادش درخواست کمک کرده است.

احمدالله، یکی از موسسان سازمان (CRDI) گفت: آوارگان روهینگیا بارها با ارسال پیام از هموطنان خود در کانادا درخواست کمک کرده‌اند و در طول چند هفته گذشته درخواست تهیه و ارسال  پتو داشته‌اند.

وی افزود:‌ آوارگان روهینگیا در بنگلادش با فرا رسیدن سرمای شدید زمستان نیاز فوری به پتو دارند.

احمدلله تاکید کرد:‌ طبق گزارشات رسیده از بنگلادش زمستان امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت‌تر است و تقریبا یک میلیون نفر از آوارگان در چادرها زندگی می‌کنند که ما مسلمانان کانادا می‌توانیم لباس گرم برای آن‌ها تهیه کنیم و در صورت نیاز از دولت نیز کمک بگیریم.

گفتنی است چندی پیش فرستاده بنگلادش در سازمان ملل متحد اعلام کرد نزدیک به یک میلیون آواره مسلمان روهینگیا از خشونت های دولت و ارتش میانمار به این کشور گریخته‌اند/.
 
captcha