خودکفایی زن سرپرست خانوار البرزی با تولید لباس بیمارستانی
کد خبر: 3682850
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

خودکفایی زن سرپرست خانوار البرزی با تولید لباس بیمارستانی

گروه اجتماعی: مددجوی کارآفرین البرزی با حمایت کمیته امداد و راه‌اندازی کارگاه تولید لباس بیماران یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی کشور به مرحله خودکفایی رسیده است.

زن سرپرست خانوار البرزی که با دریافت 10میلیون تومان وام اشتغال و مشاوره شغلی از کمیته امداد مشغول به فعالیت است در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: مدت ۱۱ سال است با راه‌اندازی کارگاه تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ روزانه یک هزار و ۵۰۰ دست لباس بیماران به یکی از بیمارستان‌های بزرگ و فوق تخصصی کشور تحویل و برای ۱۴ نفر نیز شغل ایجاد کرده‌ام.
وی با اشاره به درآمد خالص ماهانه سه میلیون تومانی خود در این شغل، افزود: هم‌اکنون حدود شصت میلیون تومان سرمایه‌دارم و با رسیدن به مرحله خودکفایی از جمع خانوارهای تحت حمایت امداد خارج شدم و توانایی تأمین مخارج زندگی و هزینه تحصیل فرزندانم را نیز دارم.
کارآفرین موفق البرزی گفت: ۱۷ سال قبل به همراه همسرم در شیراز کشاورزی می‌کردم و زندگی خوبی داشتم ولی دست سرنوشت شریک زندگی‌ام را در یک سانحه تصادف از من گرفت؛ در اثر کشمکش‌های ورثه‌ای زمین کشاورزی و تنها منبع کار و درآمد را از دست دادم و به‌ناچار سه کودک یتیم خود را به دندان گرفته و به شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان البرز مهاجرت کردم.
وی بابیان اینکه در ابتدا کارگر یک کارگاه ریسندگی بودم، گفت: من در ساوجبلاغ غریب بودم و به دلیل کم سن و سال بودن فرزندانم نمی‌توانستم ساعات زیادی کارکنم و همین موجب شد حق‌الزحمه‌ام کم باشد و نتوانم خرج زندگی را تأمین کنم.
مددجوی خودکفا شده کمیته امداد البرز، ابرازکرد:: با معرفی و پیشنهاد یکی از همسایگان و ارائه مدرک خیاطی به کمیته امداد، تسهیلات اشتغال دریافت کردم و وارد عرصه تولید شدم؛ خداوند نیز به من عنایت کرد و توانستم سفارش دوخت لباس بیماران یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور را بگیرم و هم‌اکنون برای توسعه کار در مرحله دریافت یک فقره وام تکمیلی قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی از کمیته امداد هستم.

 

captcha