راهبران آموزشی و تربیتی سفیران تحول در آموزش و پرورش هستند
کد خبر: 3682863
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

راهبران آموزشی و تربیتی سفیران تحول در آموزش و پرورش هستند

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، در دوره آموزشی راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سنندج از راهبران آموزشی و تربیتی به عنوان سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی نام برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان امروز، 27 دی ماه در دوره آموزشی راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که در سالن کنفرانس پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی سطح روستا ها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد.
وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تامین و بسط عدالت آموزشی و همچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
عبدالهی تشکیل کلاس های چند پایه در مناطق روستایی برای تحقق عدالت آموزشی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: احیای راهبران آموزشی از بهترین و موثرترین اقدامات حوزه آموزش ابتدایی در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی بود.
وی به اهداف تشکیل راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی در روستاها، ارتقای مهارت حرفه ای معلمان آموزش ابتدایی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان روستایی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به منطقه را از مهم ترین این اهداف برشمرد.
عبدالهی از راهبران آموزشی و پرورشی به عنوان سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی نام برد و گفت: راهبران آموزشی در کنار دانش و تخصص باید سه مهارت فنی، ادارکی و انسانی را داشته باشند تا زمینه موفقیت آنان فراهم شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، نظارت و راهنمایی با رویکرد تحول گرایی را کار اصلی راهبران آموزشی دانست و با بیان اینکه رهبران آموزشی باید با اصول، روش ها و فنون تدریس با رویکرد تلفیقی آشنایی داشته باشند؛ گفت: ارتقای عملکرد راهبران آموزشی هدف اصلی این دوره آموزشی می باشد.
عبدالهی با بیان اینکه نظارت در نظام تعلیم و تربیت پایه و اساس هر فعالیتی است؛ گفت: رهبران آموزشی باید با نظارت هدفمند و مستمر زمینه اصلاح و بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را فراهم کنند.
وی همچنین بر نظارت بالینی و شناسایی معلمان لازم التوجه توسط راهبران آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: نظارت باید مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی را حل و فصل کند و زمینه رشد معلمان را فراهم کند.

captcha