دیدار با 10 خانواده‌ شهید قرآنی تویسرکان انجام می‌شود
کد خبر: 3682896
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
همزمان با دهه فجر؛

دیدار با 10 خانواده‌ شهید قرآنی تویسرکان انجام می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان دیدار با 10 خانواده شهید قرآنی و پیشکسوت عرصه قرآن را یکی از ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر اعلام کرد.

حجت‌الاسلام‌ علی کاروند سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، با بیان اینکه امسال دهه فجر با عنوان «دهه فجر فاطمی» نامگذاری شده است اظهار کرد: این مجموعه همزمان با دهه فجر فاطمی برنامه‌های ویژه ای در دستور کار خود دارد.
وی افزود: همچون برنامه‌های دیگر این مجموعه در ایام مختلف سال، شبکه تبلیغ شهرستان با 5 محور و رویکرد اصلی به امر تبلیغ در این ایام خواهند پرداخت که از این میان می‌توان به تبیین عواقب اخروی و مکافات دنیوی با انجام محرمات و ترک واجبات و زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و اسلامی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام‌ کاروند اضافه کرد: ولایت پذیری با تأکید بر دو موضوع، تبیین جایگاه ولایت فقیه در وحدت و انسجام جمهوری اسلامی ایران و تبیین توطئه‌های دشمن در نفی و تخریب ولایت و جدایی دین از سیاست به عنوان دومین اولویت تبلیغی مبلغان در این ایام است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی و تبیین مضرات و آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر دو موضوع، بیان سیره عملی امام خمینی(ره) و تبیین نقش ماهواره در سست کردن بنیاد خانواده و تبیین ضرورت حضور مردم در برنامه‌های فجر فاطمی به ویژه راه‌پیمایی 22 بهمن از رویکرد‌های دیگر شبکه تبلیغ در دهه فجر است.
وی ابراز کرد: تبیین دستاورد‌‌‌‌‌‌‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران همچون حاکمیت اسلام برپایه ولایت فقیه، اصل نه شرقی نه غربی، احیای مکتب شهادت برگرفته از مکتب عاشورا، خودکفایی نظامی، تشکیل نهاد‌های انقلابی همچون سپاه، بسیج، تجدید و احیای اسلام و تشیع از جمله دستاورد‌های جمهوری اسلامی است که در ایام الله فجر به آن پرداخته خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌ کاروند عنوان کرد: دیدار با 10 خانواده شهید قرآنی و پیشکسوت عرصه قرآن، برگزاری نماز شکر در شب 22 بهمن توسط ائمه جماعات در این مساجد، برگزاری جشن انقلاب در 120 نقطه از شهرستان از جمله مساجد، مراکز دانشگاهی، حوزه‌های علیمه، بقاع متبرکه، ادرات، موسسات و خانه‌های قرآن از جمله برنامه های‌دهه فجر فاطمی است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان بیان کرد: برگزاری 20 گفتمان دینی در مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه و هیأت مذهبی با اهداف تبیین دستاورد‌های جمهوری اسلامی، ایجاد فضای پرسش و پاسخ و رفع شبهات، ایجاد پرسشگری و اعتماد به نفس برای مخاطبین در موضوعات نقش امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، نقش بانوان در پیروزی، بصیرت افزایی، وحدت و همدلی و نقش ولایت فقیه در این عصر و زمان خواهد بود.
وی اظهار کرد: انجام آئین جشن انقلاب در 10 مسجد محوری شهرستان طی 10 شب، برگزاری جشنواره خانواده به همت موسسه نورالحمه، شب شعر فاطمی با همکاری کانون مداحان، شعرای آئینی شهرستان، اداره اوقاف، ارشاد و سایر ادرات فرهنگی، تشکیل 10 ستاد فرعی در روستاهای دارای روحانی مستقر و طرح هجرت از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.
حجت‌الاسلام‌ کاروند افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این دهه، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سه شهر سرکان، تویسرکان و فرسفج در 7 رشته و 5 گروه سنی، پیش دبستانی، دبستانی، متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی است که پیش بینی شرکت هزار و 400 دانش آموز در این جشن دور از ذهن نیست.

captcha