۱۳ موقوفه امسال در سردشت رفع تصرف شد
کد خبر: 3682903
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

۱۳ موقوفه امسال در سردشت رفع تصرف شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: با پیگیری مستمر در سال جاری، ۱۳ موقوفه در سردشت رفع تصرف شده است. اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: با پیگیری مستمر در سال جاری، ۱۳ موقوفه در سردشت رفع تصرف شده است.

ر‌حمان شمسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۳ موقوفه تصرفی در سردشت با ارزش بالغ بر چهار میلیارد تومان در سال جاری رفع تصرف شده است.

وی ادامه داد: این رفع تصرفات موقوفه‌های سردشت با میانجیگری و تعامل دو طرف و بدون ورود دستگاه قضایی صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به پی‌گیری رفع تصرف سایر موقوفات سردشت افزود: اوقاف و امور خیریه سردشت با جدیت در راستای خلع ید سایر موقوفات تصرفی این شهرستان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به ثبت موقوفات جدید تصریح کرد: ۱۴ موقوفه جدید در سال جاری در سردشت ثبت شده که از این تعداد هفت موقوفه به منظور امورات منفعتی و هفت موقوفه نیز به صورت انتفاعی ثبت شده است.

شمسی عنوان کرد: این موقوفات جدید بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ارزش داشته که شامل چهار باب ساختمان مسکونی، ۶ زمین مسکونی و زراعی و چهار باغ انگور به مساحت کلی ۲۰ هزار و ۵۵۷ مترمربع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به ثبت اسناد تک برگی تاکید کرد: در سال جاری ۱۲۰ سند تک برگی در سردشت آماده شده اما تاکنون ۲۲ سند تحویل گرفته شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون به منظور تسریع در ثبت موقوفات جدید، نیازمند تعامل و همدلی امام جمعه و سایر مسئولان سردشت هستیم.

captcha