پیام همایش بین‌المللی «سیره علوی» تدوین و به مدیران منعکس شود
کد خبر: 3682940
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

پیام همایش بین‌المللی «سیره علوی» تدوین و به مدیران منعکس شود

گروه فرهنگی: معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که امید است همایش بین‌المللی «سیره علوی» به‌نحوی برگزار شود که به پیاده‌سازی این سیره در جامعه کمک کند، اظهارکرد: اطلاع‌رسانی درست می‎تواند نقش بی‌بدیلی در شناساندن سیره علوی به مردم داشته باشد کمااینکه پیام این همایش نیز باید به‌درستی و به شکلی کاربردی تدوین و به مدیران منعکس شود.

 علی شیخیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری نهمین همایش «سیره علوی» که قرار است اسفندماه امسال به‌ میزبانی جهاددانشگاهی لرستان برگزار شود، گفت: سیره علوی نقش بسیار پررنگی در ایجاد هجمه‌های فرهنگی خواهد داشت.
وی با بیان این‌که یکی‌از کارکردهای همایش‌ها، تبدیل موضوعات مورد بحث به گفتمان در جامعه است، افزود: برگزاری همایش سیره علوی نوعی گفتمان‌سازی است و همین گفتمان‌سازی به ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) کمک شایانی می‌کند.
شیخیان با اشاره به این‌که مهم‌ترین کار برای اجرایی شدن سیره علوی در حکومت‌داری مطالعه و شناخت صحیح و کامل سیره علوی است، اضافه کرد: باید مسئولان اعتقاد راسخی به کارکرد سیره علوی داشته باشند و به عبارتی نگرش مثبت و تعهد به اجرایی‌سازی آن پیدا کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد:می‌توان از چند جهت به عملیاتی کردن سیره علوی کمک کرد اول این‌که شناساندن سیره علوی با جامعه از کانال‌های مختلف مثل رسانه‌ها و همایش‌ها، دوم تبیین نقش‌ الگویی ائمه(ع) در جامعه، سوم بازبینی کتب و تئوری‌های مدیریتی براساس ایدئولوژی دینی به گونه‌ای که این کتاب‌ها صرفاً به معرفی تئوری‌های مدیریتی غربی و سکولار نپردازند.
شیخیان تصریح کرد: با توجه به این‌که سیره علوی منطبق با فطرت پاک انسانی است و می‌تواند انسان را در مسیر صحیح هدایت و کمال قرار دهد، قطعاً نقش بسیار پررنگی در ایجاد هجمه‌های فرهنگی خواهد داشت.
وی با بیان این‌که امیدواریم همایش سیره علوی به‌نحوی برگزار شود که به پیاده‌سازی این سیره در جامعه کمک کند، یادآور شد: اطلاع‌رسانی درست علاوه بر برگزاری خوب همایش می‌تواند نقش بی‌بدیلی در شناساندن سیره علوی به دست‌اندرکاران امور حکومتی داشته باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: پیام همایش سیره علوی به‌درستی و به شکلی کاربردی تدوین و به‌نحو مناسب به مدیران منعکس شود.

captcha