تحقق قول همکاری استاندار خراسان جنوبی در خصوص نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3682941
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

تحقق قول همکاری استاندار خراسان جنوبی در خصوص نمایشگاه کتاب

گروه فرهنگی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تحقق اعتبارات یازدهمین نمایشگاه کتاب استان توسط استاندار خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، احمد محبی امروز 27 دی جاری در جمع خبرنگاران گفت: بی شک هرساله نمایشگاه کتاب استان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی استان است که در برگزاری آن به لحاظ اعتباری با چالش های زیادی رو به رو می شویم که امسال با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل بخش مهمی از اعتبارت آن توسط استاندار فرهنگ دوست استان محقق شد. 

وی با بیان اینکه این اداره کل همه ساله در تلاش است تا نمایشگاه بزرگ کتاب استان را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از ناشران، تلاش برای وارد کردن کتاب به سبد خانوار، صرفه‌جویی در وقت خریدار و برآورده کردن نیاز اقشار مختلف جامعه برگزار کند، اظهار امیدواری کرد: با توجه به نگاه و توجه جدی استاندار خراسان جنوبی به مقوله فرهنگ و هنر استان بتوانیم همه ساله نمایشگاه‌هایی در خور شان مردم این استان برگزار کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی از ١٧  تا ٢٢ مهرماه سالجاری برگزار شد از عرضه ٤٢ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.

وی یادآورشد: ٨٠٠ میلیون ریال یارانه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان جنوبی اختصاص یافت و ٤ میلیارد ریال بن کارت خرید کتاب در طول برگزاری نمایشگاه توزیع شد.

محبی با بیان اینکه در سال گذشته نمایشگاه کتاب استان به دلیل مشکلات مالی برگزار نشد، خاطرنشان کرد: یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با مساعدت استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

captcha