33 اثر برگزیده چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی شدند
کد خبر: 3682977
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مقدم:

33 اثر برگزیده چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی شدند

گروه فرهنگی: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از 719 اثر رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی 33 اثر حائز امتیاز لازم شدند.

ناصر مقدم، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) فراخوان چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی را اعلام کرد که در این دور از جشنواره 719 اثر از 29 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
 
مقدم با اشاره به اینکه پس از داوری آثار 33 اثر برگزیده شدند، تصریح کرد: اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی با حضور یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح یک‌شنبه اول بهمن‌ماه سالجاری به میزبانی فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار شد، گفت: بخش هنری شامل نقاشی و خط و بخش فرهنگی شامل شعر، داستان و دلنوشته فارسی و ترکی بود.
 
مقدم با اشاره به اینکه تجلی و نقش بسیار مهم حضرت زینب(س) به گونه‌ای است که اکنون پس از قرن‌ها باز هم شکوه خاصی دارد، تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف برگزاری این جشنواره هستند.
 
مقدم تاکید کرد: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه‌های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت،شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س)، مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری حضرت زینب (س) از جمله محورهای این جشنواره هستند.
captcha