افزایش گرایش نوجوانان به فراگیری قرائت‌های معنامحور
کد خبر: 3682985
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
مقدم‌کیا گفت:

افزایش گرایش نوجوانان به فراگیری قرائت‌های معنامحور

گروه مسابقات: دبیر طرح ملی تلاوت قرآن‌ گفت: پس از برپایی دو دوره طرح ملی تلاوت، گرایش نوجوانان در استان‌ها برای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا افزایش پیدا کرده است.

حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن‌ کریم کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: این انگیزه در بین نوجوانان و جوانان باعث شده تا رقابت‌های شوق تلاوت در سبک‌های مختلف باشکوه خاصی در استان‌ها برگزار شود و رقابت‌ها نزدیک باشد.
وی ادامه داد: تشویق و حمایت خانواده‌ها ازسویی و تلاش مجریان طرح از سوی دیگر به موفقیت طرح ملی تلاوت قرآن‌ کریم انجامیده است.
مقدم‌کیا به هدف طرح ملی تلاوت قرآن‌ کریم اشاره کرد و گفت: انس با قرآن نوجوانان و ترویج قرائت‌های اثرگذار و معناگرا، محور طرح تلاوت قرآن در استان‌هاست. تلاش مجریان طرح ملی تلاوت در استان‌ها باعث شده تا امروز نخبگان خوبی در سطح عالی قرآنی در سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت حضور یابند.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن‌ گفت: در دو دوره رقابت‌های شوق تلاوت انگیزه حضور و فراگیری دروس در بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این رقابت‌ها در سطح مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شده و دستاوردهای بسیاری در زمینه نخبه‌پروری به همراه داشته است.
مقدم‌کیا بیان کرد: امروز شاهدیم حضور نخبگان طرح ملی تلاوت در استان‌ها در محافل قرآنی شرکت می‌کنند و موفقیت‌های زیادی بدست آوردند. طرح ملی تلاوت قرآن با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین 8 تا 14 سال با هدف آموزش تخصصی قرائت آغاز بکار کرد.
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت افزود: این طرح که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، مؤسسات مجری در شهرستان‌های مختلف شناسایی شدند و طبق طرح مصوب شورای آموزش معاونت قرآن وعترت سه برنامه دوساله مقدماتی، تکمیلی وعالی برای آن نوشته و برمبنای آن دوره‌ها آغاز می‌شود.

captcha