«حسین پسر غلامحسین»؛ نامی برگرفته از تاکیدات سردار قاسم سلیمانی
کد خبر: 3683025
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

«حسین پسر غلامحسین»؛ نامی برگرفته از تاکیدات سردار قاسم سلیمانی

گروه ادب: کتاب «حسین پسر غلامحسین» عنوان اثر مهری پورمنعمی است که به زندگی‌نامه و خاطرات این شهید مربوط می‌شود. نام این اثر برگرفته از تاکیدات سردار قاسم سلیمانی در مواقع حساس نبرد نسبت به این شهید بوده است.

پنجشنبه// «حسین پسر غلامحسین»؛ نامی برگرفته از تاکیدات سردار قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «حسین پسر غلامحسین» نوشته مهری پورمنعمی شامل خاطرات و زندگی‌نامه شهید محمدحسین یوسف الهی است که به کوشش مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ثارالله منتشر شده است.

این کتاب شامل پنج فصل است که عناوین فصول آن به ترتیب عبارتند از: به روایت مادر، به روایت همرزمان، دوری و فراق تا آخرین دیدار به رویات مادر، شهادت به روایت همرزمان و خانواده شهید و عکس‌ها، یادداشت‌ها و مستندات. در فصل پایانی کتاب اطلاعاتی از رونامه حدیث کرمان، مورخ 19 اسفند سال 64، 12 آبان 66 ، ویژه‌نامه فتح شماره 115، سخنان سردرا سلیمانی در دیدار با هیئت شهدای بیت‌الله الحرام کرمان، وصیت‌نامه سردار شهید یوسف الهی، روزنامه اطلاعات به تاریخ‌ 15 ـ 21 تیرماه سال 78، دست‌نوشته‌های محمدحسین، نامه شهید به یکی از دوستانش، شمه‌ای از ویژگی‌های امام، نامه پدر شهید از مدینه خطاب به فرزندانش،‌ دل‌نوشته‌های محمدحسین بعد از شهادت دوستانش از جمله غلامرضا صانعی، علی رحیم‌آبادی، حمید مظهری صفات، محمد امیری، اسلاملو و صانعی و محمدعلی کازرونی.

در مقدمه نویسنده آمده است: «نگارش واقعیات و ثبت خاطرات روزهای حماسه و خون، روزهای عطش و آتش و شمشیر و شهادت بسیار دشوار و جذاب است. بدون شک بیان حقایق دوران دفاع مقدس و حماسه حضور دلیرمردان مبارز و بی‌ادعا و آمیختگی آن با شعر و احساسات عارفانه بر تاثیرگذاری آن بر مخاطب با توجه به حجم خاطرات افزوده و فضا را متنوع و خستگی‌ناپذیر می‌کند.»

این اثر سعی دارد در بازشناسی شخصیت شهید محمدحسین یوسف الهی از بدو تولد تا شهادت به مخاطب کمک کند. رابطه سردار قاسم سلیمانی با شهید بسیار صمیمی و دوستانه بوده و عبارت «حسین پسر غلامحسین» برگرفته از سخن شهید در مواقع حساس نبرد به ایشان بوده است که در هر بخش از این کتاب، سردار به آن تاکید کرده است.

این کتاب در هزار نسخه، به بهای 120 هزار ريال و در 317 صفحه به صورت مصور منتشر شده است.

captcha