راهکارهای ترویج فرهنگ صلح عملیاتی شود
کد خبر: 3683045
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
وحدتی:

راهکارهای ترویج فرهنگ صلح عملیاتی شود

گروه فرهنگی: مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن راه‌کارهای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: ستاد صبر باید ظرفیت‌های فرهنگی صلح و سازش را در بررسی و نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد وحدتی، مشاور معاون فرهنگی قوه قضائیه، امروز چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه در همایش «صبر» که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهارکرد: ما در یک مقطع حساس و تاثیرگذار در تاریخ بشر قرار داریم و حوادث با سرعت بسیار زیاد در حال وقوع هستند و نقطه کانونی این تحولات ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: دشمن تلاش زیادی برای توقف ایران اسلامی انجام داده، اما هیچ‌گاه موفق نبوده است، کمااینکه در داخل گاهی نسبت به عظمت اقداماتی که انقلاب انجام داده غفلت می‌کنیم.
وحدتی عنوان کرد: دشمنان دنبال توان و خوبی ما نیستند، آنها نزدیک به 40 سال است با تمام توان خود در مقابل کشورمان ایستاده و به دنبال مهار کردن انقلاب هستند.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهارکرد: دشمنان می‌دانند که ایران اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در حالی که فکر می‌کنیم در شرایط عادی هستیم اما آنها ما در مقابلمان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.
وی عنوان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تمامی کشورهای ستمگر در کنار صدام بوده، اما نتوانستند به اهدافشان برسند و اکنون به این باور رسیده‌اند که ایران قدرت اول منطقه است.
وحدتی ادامه داد: دشمنان با همه توان در حال ناآرام‌سازی کشورهای منطقه هستند و مقام معظم رهبری بارها و بارها به موضوع تهاجم فرهنگی تأکید داشتند چرا که دشمن از این راه به دنبال ضربه زدن به کشور است.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از جنگ نرم به‌دنبال مقابله با ایران هستند، افزود: اکنون دشمنان این مرزوبوم با تمام توان خود از طریق جنگ نرم به‌دنبال ضربه زدن به کشورمان بوده و باید بتوان اقدامات لازم برای مقابله با شرایط کنونی را انجام داد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال جهت‌دهی افکار هستند، ادامه داد: دشمنان زشت را زیبا و خوب را بد جلوه می‌دهند و این موضوع را در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌توان به وضوح مشاهده کرد.
وحدتی با بیان این‌که مهم‌ترین اولویت دشمنان تغییر مسیر انقلاب اسلامی است، افزود: شیشه عمر دشمن خواهد شکست و دشمن امروز از هر زمان دیگر عصبانی‌تر است، اما بروز نمی‌دهد.
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه ناکارآمد جلوه دادن دین و مهم‌ترین اولویت دشمنان برشمرد و عنوان کرد: در جنگ نرم اتفاقات در ذهن افراد رخ می‌دهد و هدف آن تغییر نگاه ما، ذائقه ما و مطالبه ماست.

captcha