سخنرانی «لوط و هدایت جوامع» در مرکز اسلامی کانادا
کد خبر: 3683047
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
فردا برگزار می‌شود؛

سخنرانی «لوط و هدایت جوامع» در مرکز اسلامی کانادا

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی امام حسین(ع) شهر ادمونتون در کانادا برنامه سخنرانی مذهبی با موضوع «حضرت لوط(ع) و هدایتش برای جوامع امروزی» در این مرکز برگزار می‌کند.

سخنرانی«لوط(ع) و هدایت جوامع» در مرکز اسلامی کانادابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ihisedmonton.com؛ این برنامه شامگاه فردا پنج‌شنبه(28 دی‌ماه) هم‌زمان با مراسم دعای کمیل در مرکز امام حسین(ع) ادمونتون برگزار می‌شود.

تلاوت سوره یاسین از دیگر برنامه‌های مراسم اعلام شده است و مسعود شادنام، از اساتید ایرانی با موضوع «حضرت لوط(ع) و هدایتش برای جوامع امروزی» برای حاضران سخنرانی می‌کند.

«لوط بن هاران بن تارح» بر اساس تورات و قرآن، پیامبری بود که از سوی خدا برای هدایت مردم سدوم برگزیده شد. نام لوط، ۲۷ بار در قرآن آمده‌ است.

حضرت لوط(ع) از كلدانيان بود كه در سرزمين بابل زندگى مى‏‌كردند، او از اولين كسانى بود كه در ايمان‌آوردن به ابراهيم(ع) گوى سبقت را ربود.

مرکز امام حسین ادمونتون را بشناسیم
مرکز اسلامی امام حسین در شهر ادمونتون استان آلبرتای کانادا از سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ه.ش) به صورت رسمی وقانونی به عنوان یک مرکز خیریه غیر انتفاعی در شهر ادمونتون ثبت و فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز بنا به احساس نیاز مبرم به وجود یک تشکل شیعی منسجم از ایرانیان مقیم این شهر و پاسخگویی به نیازهای دینی و اعتقادی بعد از قریب ۱۰ سال اجرای برنامه‌های مذهبی در منازل مؤمنین و سالن‌های عمومی تشکیل شد.

از اهداف اصلی مرکز اسلامی ادمونتون خرید یک مکان به عنوان حسینیه و درآینده یک مسجد برای ایرانیان مقیم است. اساس‌نامه این مرکز در راستای گسترش فقه متعالی جعفری و معارف شیعه دوازده امامی نگاشته و مصوب شده است/.

captcha