دهه‌ی فجر فرصت مناسبی برای نشان دادن خدمات نظام است
کد خبر: 3683073
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
حجت‌الاسلام شاهمرادیان:

دهه‌ی فجر فرصت مناسبی برای نشان دادن خدمات نظام است

گروه اجتماعی: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه دهه‌ی فجر فرصت مناسبی برای نشان دادن خدمات نظام است گفت: روحیه جهادی در بین مردم عشایر و روستایی در اجرای برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری دهه فجر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روح‌الله شاهمرادیان، رئیس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان ایلام امروز در اولین جلسه ستاد کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر در این سازمان با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصتی برای تکامل و تعالی انسان به پیشگاه خداوند سبحان است، اظهار کرد: معمار بزرگ انقلاب اسلامی الهیات توحیدی را با ظهور انقلاب اسلامی به الهیات کاربردی در عرصه اجرا، مدیریت و حاکمیت به مرحله اجرایی رساند .
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: حضرت امام راحل توانستند که تمام شاخص‌های توحیدی و عرفانی را ساحت‌های اجرایی و کاربردی نظام پیاده کنند، اگر ما مجریان، مدیران و مسئولان بتوانیم شاخص‌های الهی و توحیدی انقلاب را به منصه ظهور و اجرا بگذاریم، ظهور تمدن ایرانی و اسلامی محقق می‌شود .
شاهمرادیان اضافه کرد: برنامه‌های کمیته روستایی در سال‌های گذشته با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این حوزه در مناطق مختلف با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شده، در برنامه‌های دهه فجر هدف خدمت کردن به مردم و ما باید به سراغ مردم برویم و خدمت کنیم .
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: برنامه‌های این کمیته به ‌صورت مردمی در مناطق عشایری و روستایی برگزار می‌شود و مردم این مناطق همواره در برگزاری مراسمات پای ‌کار هستند، باید گفت که روحیه جهادی در بین مردم عشایر و روستایی در اجرای برنامه‌ها امری مورد توجه بوده که همچنان حفظ ‌شده است .
شاهمرادیان با تأکید به اینکه عشق و علاقه در مناطق روستایی و عشایری موج می‌زند، یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا و دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردها، اجرای بازی‌های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه غذاهای بومی و محلی، بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی و خدماتی به روستاها، کلنگ زنی طرح‌های عشایری و روستایی و جشن‌های انقلاب در مناطق روستایی در محروم‌ترین مناطق از برنامه‌های این کمیته است .
رئیس کمیته روستایی و عشایری دهه مبارک فجر استان ایلام با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح مناطق روستایی و عشایری با همکاری سایر نهادها از جمله کانون‌های مساجد روستایی، عنوان کرد: وجود 295 کانون فرهنگی و هنری در استان که بیش از 150 کانون در مناطق روستایی و عشایری ظرفیت بسیار مناسبی در راستای اجرای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است .
گفتنی است، در این نشست مقرر شد که 100 هدیه فرهنگی در راستای تقدیر از عزیزان روستایی در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به کمیته روستایی و عشایری استان از سوی ستاد دهه فجر استان اختصاص یابد.
captcha