توقف خشونت و احترام به حقوق فلسطینیان؛ لازمه تحقق صلح
کد خبر: 3683089
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
رهبر کلیسای قبطی‌های مصر عنوان کرد:

توقف خشونت و احترام به حقوق فلسطینیان؛ لازمه تحقق صلح

گروه بین‌الملل: پاپ تواضروس دوم، ضمن سخنانی در جلسه افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس» قاهره تصریح کرد: برقراری صلح منوط به توقف زبان خشونت و احترام به حقوق فلسطینیان است.

پاپ تواضروس: تحقق صلح از راه احترام به حقوق فلسطینیانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ پاپ تواضروس دوم، رهبر کلیسای قبطی‌های ارتدوکس مصر، ضمن تأکید بر احترام به حقوق مشروع مردم فلسطین و مردم منطقه تصریح کرد: صلح حقیقی جز با توقف زبان خشونت و تهدید و مراعات احساسات مسلمانان و مسیحیان جهان محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به این که قدس شریف تاکنون 20 بار در معرض محاصره قرار گرفته و دوبار به صورت گسترده تخریب شده، گفت: تأسف‌آمیز است که شهر قدس مکان درگیری‌ها در دوره‌های مختلف بوده است.

 رهبر کلیسای قبطی‌های ارتدوکس مصر تأکید کرد که «صلح» تنها گزینه پیش روی ماست و این گزینه ارتباط عمیقی با فرهنگ دعوت مسیحیت دارد.

معرفی  2018 به‌عنوان سال قدس 

احمد طیب، شیخ الازهر نیز در سخنرانی امروز خود در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس» قاهره گفت: حتی اگرچه امروز بعید به نظر برسد، اما در نهایت این اشغالگری روبه زوال و نابودی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما خواهان صلح هستیم و پیامبر کریم (ص) ما را همواره از اینکه بخواهیم دشمن را ملاقات کنیم نهی کرده است و به ما امر کرده که از خداوند عافیت و تندرستی بخواهیم اما صلحی که می‌خواهیم صلح مشروط به حفظ عدالت، احترام و گرفتن حقوقی است که هرگز فروشی و قابل چانه‌زنی نیست.

پاپ تواضروس: تحقق صلح منوط به احترام حقوق فلسطینیان است

شیخ الازهر تأکید کرد: ما همچنین، خواهان صلحی هستیم که توأم با ذلت و خواری نباشد و ذره‌ای به خاک میهن و مقدساتمان آسیب نزند. صلحی که قدرت علم و تعلیم و اقتصاد آن را بوجود آورد. این در حالی است که در دوران ما دشمنی زندگی می‌کند که چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد و برای ما ننگ است با زبان دیگری او را مخاطب قرار دهیم که نه آنرا می‌فهمد و نه به آن احترام می گذارد.

 احمد طیب  پیشنهاد داد که به منظور آشنایی همه جهانیان با قدس شریف و حمایت مادی و معنوی از مردم سرزمین فلسطین، سال 2018 به نام قدس شریف نامیده شود.

همچنین، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با ارسال پیامی به کنفرانس بین‌المللی «یاری قدس» در قاهره، بر حفظ هویت قدس شریف و احترام آن تأکید کرد/.

captcha