جشنواره پژوهش‌های قرآنی فارس پایان یافت + معرفی برترین‌ها
کد خبر: 3683092
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

جشنواره پژوهش‌های قرآنی فارس پایان یافت + معرفی برترین‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده جشنواره پژوهش‌های قرآنی استان فارس در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره پژوهش‌های قرآنی استان فارس از سری برنامه‌های هفته قرآن و عترت این استان امروز، 27  دی‌ماه در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز برگزار شد.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به آیاتی از قران کریم گفت: خداوند به پیامبر خود فرمود پیامبر ما تو را اول الگو قرار دادیم و بعد مبشر و سایر ویژگی‌هایی که هر کدام موجب فخر و مباهات است.
وی افزود: ممکن است ما زیبا حرف بزنیم اما خوب عمل نمی‌کنیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که خداوند پیامبر(ص) را مجسمه دینداری قرار داده است.
فقهی‌زاده با اشاره به همراهی قرآن و عترت در چارچوب تفکر قرآنی و نظام واره فقه قرآنی، گفت: قرآن و عترت همراه و هم‌گام و هم افق هستند.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: سر منشاء بسیاری از کج‌راهی‌ها دشمنی با اهل بیت(ع) و بر عکس سرمنشأ بیسیاری از پاکی‌ها و نورانیت‌ها حب اهل بیت(ع) است و این مفهومی به غیر از همراهی قران و عترت است.
وی همچنین تأکید کرد: قله‌های صدق و راستی حضرات اهل بیت(ع) هستند و اگر هرگونه خیرخواهی و نیک‌اندیشی در هر کسی پیدا شود، می‌شود صادق اما قله های صدق اهل بیت‌(ع) هستند.
فقهی‌زاده در پایان با بیان اینکه برای زندگی دنیوی و اخروی راهی جز تمسک به قرآن و عترت نداریم، گفت: ما کجا از قرآن اندیشه‌یابی و اخلاق‌یابی کردیم آن هم در عرصه‌های پرتلاطم امروز و این‌ها مواردی است که باید به آن توجه کنیم.
در ادامه این مراسم، زینب روستایی، رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز و دبیر علمی این جشنواره به ارائه توضیحاتی درباره این برنامه پرداخت و گفت: دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز میزبانی جشنواره پژوهشی هفته قرآن و عترت در سه بخش پایان‌نامه، کتاب و مقاله با موضوع قرآن و عترت و همچنین بخش ویژه با موضوع شهدای مدافع حرم در قرآن و روایت بر عهده گرفت.
وی افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۶۱ اثر است که ۲۵ اثر در بخش پایان‌نامه، ۹ اثر در بخش کتاب و ۲۷ اثر در بخش مقاله توسط اساتید هئیت علمی دانشگاه‌های شیراز ارزیابی شدند.
در ادامه این مراسم برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر اعلام شده است.
بخش کتاب:
آیت‌‌الله علی‌اکبر کلانتری، اول
محمدجواد سلمان‌پور، دوم
وفادار کشاورزی، سوم

پایان‌نامه کارشناسی ارشد:
غلامرضا روشن، اول
احمد جعفری، دوم
زهرا کشتکاران، سوم

بخش مقالات اساتید:
هادی سلیمی، اول
زهرا قاسم‌نژاد، دوم
محمدعلی کوثری، سوم

 

پایان‌نامه دکترا:
سید روح‌الله دهقان باغی

موضوع ویژه شهدای مدافع حرم:
زهره معارف

شایسته تقدیر بخش مقاله سطح عمومی:
مصطفی نظری
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام عبدالرسول هادیان، حجت‌الاسلام رحیم رئوفت، محمدعلی همتی، محمد علی نعمت‌الهی، وفادار کشاورزی، احمد اسدی، زهرا قاسم‌نژاد، مجید صادقی، سمیه ذوالقدرنیا، روح‌الله دهقان باغی و حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی اعضای هیئت داوران این جشنواره بودند.

captcha