برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار گیلان در اسفند
کد خبر: 3683111
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار گیلان در اسفند

گروه اجتماعی: پاکاری از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری شاهد و ایثار استان در اسفند 96 خبر داد و گفت: همچنین 7 عنوان کتاب با موصوع ایثار و شهادت همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهدا رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 27 دی در دومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سال 96 که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون پنج نشست شورای ترویج برگزار و آیین نامه های کمیته های تخصصی بحث و بررسی شده است.

وی از تعریف 6 کمیته تخصصی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عضویت دستگاه ها خبر داد و افزود: با توجه به فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام شهدا در اسفندماه، از کمیته ها می خواهیم  نسبت به برگزاری جلسات اقدام کنند.

این مقام مسئول، با اشاره به اهمیت مقوله ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طی سه سال گذشته بحث مصاحبه با والدین شهدا را مد نظر قرار داده و براساس اولویت، برای امسال 250 مورد مصاحبه در دستور کار قرار دارد و تاکنون 740 مورد مصاحبه انجام و مستندسازی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه مدت زمان مصاحبه ها حداقل یک ساعت است، گفت: این مصاحبه ها به عنوان گنجینه های ملی و فرهنگی در آرشیو بنیاد شهید استان و مرکز قرار دارد.

پاکاری، همچنین از چاپ دفتر اول وصیتنامه شهدای استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه یک سوم شهدای استان دارای وصیتنامه هستند لذا این اثر فاخر و سند فرهنگی ارزشمند به ترتیب حروف الفبا و همراه با تصویر دست نوشته شهدا به چاپ رسیده و در دهه فجر طی مراسمی رونمایی خواهد شد و مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تشکیل جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستانی به موازات شورای استان، خاطرنشان کرد: تاکنون این شورا در 11 شهرستان تشکیل جلسه داده و تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه در برنامه ششم ظرفیت های قانونی خوبی در حوزه ایثار و شهادت دیده شده است، عنوان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بسیاری از خلاءهای قانونی در بخش های فرهنگی، علمی و اشتغال را رفع کرده است. بی تردید اگر در اجرای قانون درست عمل کنیم، از دغدغه های ما در بخش ایثارگران کاسته می شود.

پاکاری، از تخصیص 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه ها به حوزه ایثار و شهادت خبر داد و اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی هفته بزرگداشت مقام شهدا را برگزار خواهیم کرد. البته سال گذشته برنامه های خوبی داشتیم و امیدوارم امسال نیز ویژه برنامه های مربوط به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کنیم.

وی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری شاهد و ایثار استان در اسفند 96 خبر داد و گفت: همچنین 7 عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت همزمان با هفته گرامیداشت مقام شهدا رونمایی خواهد شد لذا از دستگاه های عضو شورای ترویج می خواهیم در برگزاری این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

captcha