سرپا نگه‌داشتن شعبه نهاوند جامعةالقرآن نیازمند حمایت خیّرین
کد خبر: 3683119
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷

سرپا نگه‌داشتن شعبه نهاوند جامعةالقرآن نیازمند حمایت خیّرین

گروه مؤسسات قرآن مردم‌نهاد: پرداخت بدهی پنج میلیون تومانی شعبه نهاوند واحد آقایان جامعةالقرآن نیازمند حمایت خیّرین است.

پیام بحیرایی، مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) واحد آقایان نهاوند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به بدهی پنج میلیون تومانی مؤسسه و عدم حمایت لازم از سوی خیرین، عنوان کرد: این بدهی در مجموعه فعالیت‌های مؤسسه در راستای تبلیغات فعالیت تابستانه، برپایی مراسم‌های مختلف، تجلیل از قرآن‌آموزان و اهدای هدایا و بعضا نیز پذیرش قرآن‌آموزان کم بضاعت و بی‌بضاعت به دلیل نراندن آنها از سفره قرآن، با وجود اینکه دوره‌های جامعةالقرآن شهریه دارد، است.
وی عنوان کرد: طی صحبتی که با رییس موسسه جامعةالقرآن داشتم قول مساعدی در این زمینه داده شد و سپس نامه‌ای را به دفترشان ارسال کردم که از طرف دفتر ایشان نیز با پاسخ منفی و اینکه فعلا وضعیت مناسب مالی نیز برای مؤسسه نیست، روبرو شدم.
بحیرایی با ابراز گلایه از اینکه تعداد قرآن‌آموزان و حضور در مؤسسات قرآن کم شده است، بیان کرد: در حال حاضر حدود 20 قرآن‌آموز در مقاطع سنی مختلف در این شعبه مشغول قرآن‌آموزی هستند.
وی عنوان کرد: من در نهاوند از جان و دل برای فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنم اما متأسفانه حمایت لازم نه از سوی خیرین نه دستگاه‌های متولی انجام نمی‌شود.
بحیرایی با اشاره به اینکه با حقوق اندکم از عهده این بدهی برمی‌آیم، تصریح کرد: در این وضعیت به دلیل درخواست والدین قرآن‌آموزان طی 14 بهمن‌ماه در صورت تأمین هزینه‌ها از سوی خانواده‌ها مقرر شد محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی استان همدان و گروه تواشیح برگزار شود. همچنین برای این منظور نیز با شبکه استان، جهت پوشش این برنامه هماهنگ شده است.
وی با اشاره به اینکه فقدان حمایت‌های لازم موجب دلسردی قرآنیان و علاقه‌مندان به این عرصه است، اضافه کرد: اما امیدوارم با حمایت خیرین این مشکل و دغدغه مالی شعبه نیز برطرف شود. درست است که اینگونه مسائل موجب فعالیت کمتر در حوزه قرآن و بعضا دلسردی می‌شود اما با توکل به خدا و حمایت‌های لازم این امر برطرف می‌شود. همچنین فهرست و جزئیات این بدهی‌ها در اختیار خیرین نیز قرار می‌گیرد تا با اطلاع از موارد بدهی این حمایت‌ها انجام شود.

captcha