شناسایی 33 شهید قرآنی در فارس/ رفع ناهنجاری‌ها در سایه ترویج فرهنگ ایثار
کد خبر: 3683127
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
محمدی خبر داد:

شناسایی 33 شهید قرآنی در فارس/ رفع ناهنجاری‌ها در سایه ترویج فرهنگ ایثار

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از شناسایی 22 شهید قرآنی این استان که در طول عمر پر برکتشان دارای فعالیت‌های قرآنی بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 27 دی‌ماه در یادواره شهدای قرآنی این استان که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت در سالن غزل تالار حافظ در حال برگزاری است، گفت: در استان فارس 33 شهید قرآنی که دارای فعالیت‌های قرآنی بوده‌اند شناسایی شده‌اند که امروز به نمایندگی از آنان از خانواده 9 شهید قرآنی استان تجلیل خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: حضرت امام و مقام معظم رهبری در تمام سخنرانی‌ها و محافل و مجالسی که ترتیب داده می‌شد هرگز یاد و خاطره شهیدان را فراموش نکردند و همیشه از آنان یاد کردند و جملات متعددی هم از امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره شهدا داریم.
محمدی ادامه داد: جایی امام(ره) خانواده‌های شهدا را چشم و چراغ این ملت می‌نامند و مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را کمتر از شهادت نمی‌دانند لذا همه ما وظیفه داریم از شهدا یاد کرده و خانواده‌های آنان را تکریم و تعظیم کنیم.
معاون فرهنگی بنیاد شهید با بیان اینکه در همه نقاط دنیا سرمایه‌ها و ارزش‌های اجتماعی به موقع و به وقت تعظیم و تکریم می‌شوند، شهدا و خانواده‌های آنان را سرمایه اجتماعی توصیف کرد و گفت: تکریم یاد شهدا و خانواده‌های آنان حتی بر روی امنیت یک کشور هم تأثیر دارد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخیراً مباحثی در سطح کشور مطرح می‌شود که آیا ایثار صرفاً مربوط به این می‌شود که جنگی در جایی باشد تا ایثار رخ دهد یا خیر؟ گفت: ایثار دارای سطوحی است که اگر در سطح اجتماع حد متوسطی از ایثار رخ دهد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ما برطرف می‌شود.
محمدی با تأکید بر اینکه ما همه جا باید خانواده‌های شهدا و خود شهیدان و جانبازان و آزادگان و وابستگان را تکریم کنیم تا کشور ما آسیب‌ نبیند، گفت:  هر جا ما آن‌ها را تکریم و تعظیم کردیم، قطعاً برکاتی برای جامعه داشته و خواهد داشت.

captcha